همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه (ع)

با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان، رئیس موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه (ع) و جمعی از مسئولان و علمای حوزه بندرعباس تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه آزاد و موسسه فرهنگی امام سجاد(ع) منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با حضور رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان، رئیس موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه (ع) و جمعی از مسئولان و علمای حوزه بندرعباس تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه آزاد و موسسه فرهنگی امامن سجاد(ع) منعقد شد.

امام جمعه بندرعباس در این نشست معنوی با اشاره به کتاب «صحیفیه سجادیه » از این کتاب به عنوان یک کتاب جامع و کامل دانست که تمام  معارف  عالی قرآن کریم  را با زبانی عامیانه تر و ساده در قالب دعا به همگان آموزش می دهد.

حجت الاسلام محمد عبادیان، افزود: صحیفه ‌سجادیه علم و کلام قرآنی است که با زبانی ساده تر بیان شده و همان زبان قرآن است که به صورت فراگیر تر و ساده تر ساخته و پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از پژوهشگران و مسئولان تلاش های فراوانی را در برگزاری کمی و کیفی  کنگره های امام سجاد (ع) در هرمزگان  انجام داده اند و این تلاش های شهر بندرعباس را  به شهر صحیفیه سجادیه معروف کرده است و توقع می رود تا  علمای حاضر و ائمه مساجد، دانشگاهیان، فرهیختگان و پژوهشگران با قدرت بیشتر وارد میدان شوند با تشکیل دبیرخانه صحیفه سجادیه، یک نهضت بزرگ و پر محتوایی را در استان هرمزگان راه اندازی کنیم.

عبادیان با تاکید بر اینکه مساجد، پایگاه های بسیج و مراکز فرهنگی باید در ترویج اندیشه های امام سجاد (ع) تلاش کنند و با راه اندازی و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و... در این راه خطیرمعنوی همت گمارند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به این مهم جامع عمل بپوشانند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به تفاهم نامه همکاری  مابین دانشگاه آزاد و موسسه فرهنگی و هنری اندیشه های اسلامی سجادیه به منظور گسترش همکاری­های علمی،فرهنگی،  هنری،پژوهشی و آموزشی و ایجاد ارتباط موثر و فعال  با نخبگان دانشگاهی  این  تفاهم نامه امضا و جهت عملیاتی شدن در اختیار این دو موسسه قرار می گیرد و توقع می رود همه علمای اعلم و دانشسگاهیان نیز مشارکت خوب و ارزشمندی در این حوزه داشته باشند و از ظرفیت های موجود استفاده بهینه و کاملی انجام شود.

وی بعد از تفسیری از فرازهای دعای اول صحیفیه سجادیه ، از طرفین خواست تا با حضور در جایگاه ف با امضای تفاهم نامه همکاریف عملیاتی شدن مفاد آن را به صورت هتگی گزارش دهند و در همین راستا از موسسه فرهنگی و هنری امام سجاد(ع) خواست تا با مشارکت مساجی، علما و... با دانشگاهیان در نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و عمل به صحیفیه سجادیه  اهتمام ویژه ورزند.

این تفاهم نامه با حضور دکتر احسان کامرانی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و حجت الاسلام محمد علی لبخندان، رئیس موسسه فرهنگی و هنری اندیشه های اسلامی سجادیه علیه السلام به امضای طرفین رسید و مقرر شد با عملیاتی شدن مفاد آن ، گزارشهای هفتگی به صورت مستمر به دفتر ولی فقیه در استان هرمزگان اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1095850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =