دستگاه «ازن ژنراتور پلاسما» ساخته شد/ ویژگی‌ها، کارکردها و مزیت‌ها

ازن ژنراتور پلاسما توسط عضو هیئت‌ علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد ساخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، افشین رومی سازنده دستگاه ازن ژنراتور پلاسما اظهار کرد که این دستگاه یکی از انواع ازن‌سازهای خانگی است که با قیمتی مناسب و به‌دلیل بدون ضرربودن به‌هنگام وجود انسان در محیط هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان مورد توجه مردم قرارگرفته است.

وی افزود: دستگاه ضدعفونی پلاسما (ازن ژنراتور پلاسما) با اکسیژن فعال یا همان ازن کار می‌کند و بدون مصرف ماده اولیه، هوای اطراف خود را مصرف کرده سپس با استفاده از تکنولوژی تخلیه الکتریکی در مُد کرونا یا همان پلاسمای سرد، انرژی لازم برای شکستن پیوند مولکولی اکسیژن موجود در هوا را تأمین می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد مطرح کرد: دستگاه ازن ژنراتور پلاسما در یک فرآیند طبیعی، اتم اکسیژن را فعال و در محیط رها می‌کند و اکسیژن فعال به‌سرعت آلودگی‌های اطراف خود را جذب و ساختار مولکولی‌اش تجزیه می‌شود، به همین دلیل اتم‌های اکسیژن باهم پیوند می‌خورند و مجدداً به اکسیژن تبدیل می‌شوند.

دستگاه «ازن ژنراتور پلاسما» ساخته شد/ ویژگی‌ها، کارکردها و مزیت‌ها

این پژوهشگر مزیت‌های دستگاه ازن ژنراتور پلاسما را عملکرد سریع، ایمنی، استفاده آسان، قابلیت جابه‌جایی، حذف معرف‌های شیمیایی و بو، کمک به رفع بیماری‌های تنفسی و آلرژی، نگهداری راحت و آسان  افزایش راندمان گندزدایی و مصرف انرژی پایین عنوان کرد.

رومی، حوزه‌های کاربردی این دستگاه را صنایع پزشکی، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، صنایع نساجی، صنعت بسته‌بندی، پلاستیک، لاستیک و پلیمر، تصفیه آب، تصفیه هوا و گاز صنعت، استرلیزاسیون و بسیاری دیگر از صنایع برشمرد.

وی ویژگی‌های فنی ازن ژنراتور پلاسما را  طراحی فشرده، بازدهی بالا، بدون صدا یا ارتعاش بودن  و  قابلیت فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی  عنوان کرد و افزود: این دستگاه نیازمند گاز ورودی نیست و از اکسیژن هوا استفاده می‌کند و برای پالایش مخازن آب تا حجم ۲۵۰ لیتر یا جریان آب با دبی پنج لیتر در دقیقه مطلوب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد غلظت ازن تولیدی دستگاه را حدود ۰.۷ ppm در دمای اتاق  و دبی خروج ازن این دستگاه را حدود ۶ لیتر در دقیقه  عنوان کرد و گفت: توان الکتریکی مصرفی آن نیز حدود ۹ وات که با برق شهر کار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =