تعطیلی دانشگاه‌ها دانشجویان را بی‌هویت کرده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: تعطیلی دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های آنلاین به علت بیماری کرونا دانشجویان را درگیر بی‌هویتی فرهنگی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیماری کرونا باعثد سبک جدیدی از آموزش و برگزاری کلاس‌های درس به نام آموزش آنلاین و کلاس‌های مجازی شد. موضوعی که به عقیده برخی افراد فوایدی بسیاری از جمله تلف نکردند وقت دانشجو و استاد را در پی دارد و برخی درگیر معتقد هستند دوری دانشجویان از محیط دانشگاه‌ها باعث می‌شود دانشجویان از لحاظ فرهنگی و ارتباطات جمعی رشد نکنند.

علی صفری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه تعطیلی دانشگاه‌ها به علت بیماری کرونا دانشجویان را درگیر بی‌هویتی فرهنگی کرده است، گفت: دانشجویان از مدارس که کلاس‌های آن  به صورت تفکیک جنسیتی بوده وارد دانشگاه‌ می‌شوند که کلاس‌ها به صورت مختلط است. دانشجویان در ترم اول به این فضای جدید آشنا شده و کسب تجربه می‌کنند؛ اما در حال حاضر آموزش آنلاین باعث پرورش و هویت بخشی دانشجویان نمی‌شود.

وی با اشاره به دانشجویان ورودی‌ مهر و بهمن ماه 1399 عنوان کرد: متاسفانه این دانشجویان اگر مشکلی در سامانه «آموزشیار» نداشتند، به دانشگاه مراجعه نمی‌کنند و آشنایی با محیط فرهنگی و کلاس‌های درس ندارند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با بیان اینکه مسئولان دانشگاه‌ها در زمان بازگشایی دانشگاه با مشکلات فرهنگی دانشجویان رو به رو خواهند شد، گفت: مسئولان مرتبط و نهادهای متولی فرهنگ باید از اکنون به فکر تهیه برنامه‌هایی برای حل مشکلات فرهنگی دانشجویان در مهرماه یعنی آغاز سال تحصیلی جدید باشند.

صفری ادامه داد: دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باید سند تحول فرهنگی را تهیه و تدوین کرده و براساس آن فعالیت کنند. دانشگاه آزاد باید در این عرصه پیشرو سایر دانشگاه‌ها باشد؛ اما متاسفانه ظاهرا مسئولان این دانشگاه برنامه خاصی در حوزه فرهنگی ندارند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره آموزش مجازی مطرح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد دانشجویان در این شیوه از آموزش حداقل‌های تئوری دروس را نیز فرا نمی‌گیرند. این دانشجویان در زمان فارغ التحصیلی برای دست یابی به شغل و ورود به بازار کار قطعا با مشکلاتی مواجه می‌شوند. 

وی با انتقاد از اینکه دانشجویان کلاس‌های مجازی را جدی نمی‌گیرند، گفت: دانشجویان تنها در ابتدای کلاس حاضری خود را ثبت می‌کنند و در زمان باقی ماننده در کلاس حاضر نمی‌شوند. آنها حتی حاضر نیستند پاسخ سوالات استادان را در کلاس‌های آنلاین بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095873

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =