ماجرای عجیب پیامک فروش خودروهای وارداتی!

در چند روز اخیر پیامکی حاوی «فروش خودرو وارداتی» برای برخی از افراد ارسال شد که شائبه های بسیاری درباره آزاد سازی فروش خودروهای وارداتی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، از سه سال گذشته تاکنون فروش خودروهای وارداتی از سوی دولت منع شده است. بحثی که همیشه کارشناسان نسبت به آن موضع خاصی داشتند. در چند روز اخیر پیامکی حاوی «فروش خودرو وارداتی» برای برخی از افراد ارسال شد که شائبه های بسیاری درباره آزاد سازی فروش خودروهای وارداتی ایجاد شد. 

البته برخی از رسانه ها ارسال این پیامک را بی اهمیت دانستند و راهی برای کلاه برداری قلمداد کردند. کارشناسان هم معتقدند که ممکن است این پیامک مربوط به خودروهای صفر نباشد و بازار خودروهای کارکرده خارجی را هدف گرفته باشد. اما اهمیت این پیامک در این پرسش است: واردات خودرو دوباره آزاد می‌شود؟

پاسخ این پرسش را باید در لایحه بودجه 1400 جستجو کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که چیزی در حدود 2 هزار میلیارد تومان درآمد از محل عوارض گمرکی واردات خودرو در لایحه بودجه 1400 درنظر گرفته شده است. این مساله احتمال آزاد شدن دوباره واردات را تقویت کرده و باعث شده تا برخی اینطور بگویند که به احتمال زیاد دولت در صدد آزادی واردات خودرو است.

بر اساس آمارها؛ در سال‌هایی که واردات خودرو آزاد بود، حدود 60 تا 70 هزار خودروی خارجی وارد کشور می‌شد که به بخشی از درآمدهای دولت تبدیل می‌شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ باید منتظر ماند که برنامه های دولت بعدی دربراه فروش خودروهای وارداتی چیست؟ شاید پیامک های ارسالی در حد یک پیام باشد اما قطعا دولت بعدی در این بخش برنامه های مهمی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =