اولتیماتوم برای حضور در جام تختی

مهمترین تورنمنت ورزش ایران، در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ چهل و یکمین دوره مسابقات جام تختی با چند ماه تاخیر در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. این دوره از مسابقات که معمولا در بهمن ماه برگزار میشد، به علت گسترش ویروس کرونا با تاخیری چند ماهه و بدون حضور تیم‌های خارجی برگزار میشود.

تاریخچه جام تختی

این مسابقات از سال ۱۳۵۸ به عنوان یادبودی از غلامرضا تختی همه ساله در بهمن ماه در هر دو رشته آزاد و فرنگی و با حضور کشتی گیران داخلی و خارجی برگزار میشود. این مسابقات معمولا حکم مسابقات انتخابی تیم ملی را برای کشتی گیران ایرانی دارد.

تورنمنت های معتبر FILA

جام تختی یکی از پنج تورنمنت معتبر بین المللی کشتی محسوب میشود و همیشه جایگاه خاصی در میان علاقمندان به کشتی در ایران دارد. این مسابقات به همراه تورنمنت های یارگین، مدوید، یاشاردوغو وحیدرعلی یف از تورنمنت های معتبر فیلا به شمار میرود و همه ساله کشتی گیران بزرگ و عنوان دار داخلی و خارجی در این مسابقات شرکت میکنند. البته در سالیان اخیر تورنمنت های شولتز امریکا و لهستان وایتالیا نیز از دیگر تورنمنت های معتبر کشتی به حساب می آیند.

برگزاری یکجا و همزمان فرنگی و آزاد

رقابت های کشتی جام تختی در دو رشته آزاد و فرنگی معمولا در سالیان گذشته به صورت هم زمان و یکجا برگزار نمیشد. به عنوان مثال آخرین دوره این رقابتها در رشته کشتی آزاد، دی ماه ۹۸ به میزبانی سالن امام خمینی در کرمانشاه و در رشته کشتی فرنگی، بهمن ماه ۹۸ به میزبانی سالن شهید دستغیب در شیراز برگزار شد. اما در این دوره از رقابتها، مسابقات کشتی فرنگی در روز بیست و نهم و کشتی آزاد در روز سی ام اردیبهشت ماه به میزبانی سالن آزادی تهران برگزار خواهد شد.

جام تختی یکی از مراحل انتخابی جهانی

چل و یکمین دوره مسابقات جام تختی، یکی از مراحل اصلی انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب میشود، به گونه ای که کادر فنی اعلام کرده است که کشتی گیرانی که در این مسابقات شرکت نکنند به هیچ عنوان شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ نخواهند شد.

تعیین دو مدعی در هر وزن

برا اساس تصمیم کادرفنی و با توجه به اینکه لازم است در هر یک از اوزان ده گانه دو منتخب حقیقی شناسایی شوند، با توجه به قانون فیلا، ۲۰ دقیقه بعد از مشخص شدن نفرات اول تا سوم مشترک، میان نفر دوم و نفر سومی که مغلوب نفر اول شده، تک مسابقه برگزار میشود تا دومین مدعی هر وزن شناسایی شود.

پرویز هادی هم آمد

بلاخره پس از کش و قوس های فراوان و اعتراض پرویز هادی به عدم دعوت از او برای حضور در مسابقات، فدراسیون کشتی لیست جدید کشتی گیران را برای حضور در این مسابقات اعلام کرد. در لیست جدید، نام چند تن از کشتی گیران با سابقه و عنوان دار نیز برای حضور در مسابقات جام تختی وجود دارد و در میان اسامی دعوت شده نام پرویز هادی کشتی گیر عنوان دار کشورمان نیز به چشم میخورد.

نظارت کاوه و محمدی

یداله اعتصامی،محسن کاوه،غلامرضا محمدی،یعقوب نجفی جویباری و ابراهیم مهربان اعضای کمیته فنی این مسابقات را که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی محسوب میشود، تشکیل میدهند.

مسابقات کشتی فرنگی تحت تاثیر اردوی تیم ملی

مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در حالی روز ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد که دهمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی دقیقا در همین تاریخ آغاز میشود و ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

لازم به ذکر است کشتی گیران دعوت شده برای حضور در این رقابتها، باید در زمان پذیرش تست pcr ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =