مهلت کمیسیون صنایع به جهرمی درباره «شبکه ملی اطلاعات»

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از حضور وزیر ارتباطات در نشست این کمیسیون برای توضیح در خصوص شبکه ملی اطلاعات و علت کندی پیشرفت آن خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در این جلسه سؤال من و آقای علیزاده نماینده دامغان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت کندی پروژه شبکه ملی اطلاعات مطرح شد و آقای آذری جهرمی نیز پاسخ داد. 

وی افزود: پس از توضیحات وزیر قرار بر این شد پاسخ‌های وی در کمیسیون بررسی شود و تا یک هفته آینده اعلام کنیم که قانع شده‌ایم یا نه و در صورت قانع نشدن، گزارش سؤال به صحن مجلس می‌رود؛ البته با توجه به روند کلی فعالیت‌های این وزارتخانه و وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بعید نیست که گزارش سؤال به صحن مجلس ارسال شود. 

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، همچنین در خصوص موضوع فضای مجازی و انتخابات پیش‌ رو و پاسخ وزیر به این مسئله تصریح کرد: در این خصوص هم از آقای جهرمی سؤال شد و پاسخ دادند که نظارت بر فضای مجازی به عهده ما نیست و از وظایف قوه قضائیه است و تاکنون هم مواردی را به این قوه ارجاع کرده‌ایم؛ همچنین 27 الی 30 هزار سایت مسئله‌دار را شناسایی کرده و به نیروی انتظامی معرفی کرده‌ایم که باید در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.

جدی افزود: وزیر ارتباطات در خصوص شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی نیز معتقد است که این مراکز سیاستگذاری می‌کنند و نظارت بر فضای مجازی به عهده قوه قضائیه است. 

طرح «رفع موانع تولید» تا تابستان نهایی می‌شود

جدی در ادامه در خصوص برنامه‌های کمیسیون صنایع و معادن برای پیگیری شعار سال 1400 (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) اظهار داشت: از دو ماه قبل از عید که در سال جهش تولید قرار داشتیم، طرح رفع موانع تولید را در دست تدوین داشته‌ایم که متفاوت از قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است. 

وی افزود: این طرح هم‌اکنون در کمیته‌های تخصصی کمیسیون صنایع و معادن در دست بررسی و تدوین است و با توجه به تعطیلی‌های ناشی از کرونا و نیز انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالاً این طرح در تابستان نهایی شده و به صحن مجلس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =