برای موفقیت نیاز به افسران و جنگجویان دارید

ابراهیم طالبی در خصوص دربی ۹۵ گفت: شهرآورد پایتخت یکی از دربی های بزرگ جهان محسوب میشود، به گونه ای که یک کشور را به دو رنگ آبی و قرمز تقسیم میکند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیرکریمی؛ ابراهیم طالبی در گفتگویی اختصاصی در خصوص جنگ روانی مربیان دو تیم، در کنفرانس خبری پیش از مسابقه گفت: شهرآورد تهران یکی از بزرگترین دربی های جهان به شمار میرود که میتواند یک کشور را به دو رنگ آبی و قرمز تقسیم کند و تمام مردم از اقشار و سنین مختلف جامعه، همواره کری های خاص خود را پیش از این مسابقه دارند. طبیعتا پیش از مسابقه مربیان دو تیم سعی دارند جو را به سود خود پیش ببرند، و طبیعتا صحبت هایی میکنند، اما به نظر بنده اگرچه این صحبت ها میتواند باعث ایجاد حواشی شود اما تاثیر چندانی در جریان بازی نداشت.

وی در خصوص نیمه اول دربی گفت: برخلاف بسیاری از دوستان که اعتقاد داشتند، این بازی از کیفیت خوبی برخوردار نبود، بنده فکر میکنم که بازی جمعه، شروع خوبی داشت و دو تیم داشته های خود را در زمین گذاشتند.شاگردان فرهاد مجیدی به خوبی میدانستند که با حضور بازیکنان با تجربه پرسپولیس، نباید اجازه بدهند که پرسپولیس بازی مالکانه خود را انجام دهد و به نظر من در انجام این کار موفق بودند و حتی فرصت هایی را توسط مطهری و قائدی خلق کردند که این فرصت ها به گل تبدیل نشد.در مکتب فوتبال آلمان اصطلاحی وجود دارد که میگویند:《در یک تیم برای موفقیت نیاز به افسران و جنگجویان دارید》. در تیم پرسپولیس رهبری به نام جلال حسینی حضور دارد که تفاوت ها را رقم میزند. او با تجربه زیاد خود توانست فشار ۲۰ دقیقه اول استقلال را مدیریت و کنترل کند و جریان بازی را متعادل تر کند. در کل به نظر بنده استقلال در نیمه اول تیم برتر میدان بود و بازی خوبی را انجام داد.

این کارشانس و مربی فوتبال در خصوص عملکرد دو تیم در نیمه دوم نیز اظهار داشت: نیمه دوم و تا قبل از گل، شاهد عملکرد برابر دو تیم بودیم ولی متاسفانه بر اثر دفع ناقص توپ توسط مظاهری که یکی از بازیکنان تاثیرگذار استقلال در این فصل بوده و همچنین عدم نظم تیمی استقلال در دفاع، پرسپولیس پیش افتاد. بعد از این گل انتظار من از کادر فنی استقلال بیشتر بود. کادر فنی این تیم هیچ پلن مشخصی برای ادامه ی مسابقه نداشت و برنامه ی کادر فنی استقلال ربطی به فوتبال علمی و روز دنیا نداشت و آنها به سیستم سنتی و به اصطلاح، فوتبال علی اصغری روی آوردند. بنده معتقدم تا قبل از گل، استقلال نشان داد که چه تیم خوب و هماهنگی دارد و حرکات و جایگیری های بازیکنان این تیم مناسب بود، اما در زمانی که تیم عقب افتاد به ناگاه مربی استقلال، شیرازه ی تیم را بر هم زد و به بازی سنتی روی اورد.

طالبی در مورد عقب نشینی پرسپولیس بعد از زدن گل در دیدارهای اخیر، اضافه کرد: کادر فنی همواره به دنبال این است که بازی را با برد تمام کند و با توجه به ابزاری که در احتیار دارد، ممکن است در دقایقی از بازی تغییر تاکتیک بدهد. استقلال در بازی های زیادی از حریفان پیش افتاد و عقب نشینی کرد، اما به دلیل اینکه ابزار مناسب این کار را نداشت بازی را واگذار کرد. در سوی مقابل پرسپولیس ابزار لازم برای حفظ نتیجه را دارد به همین دلیل سرمربی تیم تصمیم به انجام این سبک بازی میگیرد. به هر حال گلمحمدی سرمربی تیم است و باید به عقاید او احترام گذاشت.البته در این دیدار از لحاظ روانی عقب نشینی پرسپولیس کمی قابل پیش بینی بود.

او در خصوص تعویض های مجیدی گفت: به بازی آوردن دیاباته،دانشگر و رمضانی توسط مجیدی، این پیام را به ما داد که چون ما قادر به انجام بازی تاکتیکی و مدرن نیستیم به ناچار روی به بازی مستقیم و هوایی می آوریم و یا به اصطلاح، با فوتبال علی اصغری و یا فوتبال علی پروینی قصد جبران نتیجه را داریم و میدیدیم که بازیکنان استقلال از هر جای زمین، توپ را مستقیم به روی دروازه ارسال میکردند تا شاید دیاباته،دانشگر و رمضانی کاری را صورت دهند و یا اتفاقی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ دهد. متاسفانه باید بگویم که از اینجا به بعد فوتبال نظام گسیخته ای را از استقلال دیدیم و من با این سبک فوتبال موافق نیستم. استقلال روی به فوتبالی آورد که فوتبال استقلال نبود و اینجا تفاوت نیمکت ها مشخص شد. فارغ از رنگها باید بگویم که پرسپولیس روی نیمکت خود پلنرها و برنامه ریزهای بهتری در اختیار دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص وزن نیمکت استقلال پس از جدایی کمالوند افزود: به نظر بنده یک تیم باید مغزهای متفکری را روی نیمکت خود داشته باشد که بتوانند در هیجانات و بزنگاه های مسابقه به سرمربی تیم کمک کنند و مشاوره های درستی به او بدهند. متاسفانه ما در استقلال چه در زمان منصوریان و فکری و چه اکنون، چنین چیزی را شاهد نیستیم و استقلال در سالیان اخیر از این موضوع ضربه خورده است. اگر فرهاد مجیدی چنین کسی را در کنار خود داشت قطعا با فلسفه بهتری کار را دنبال میکرد و اسیر هیجانات بازی نمیشد. البته بنده تمام این صحبت ها را از سر دلسوزی و برای موفقیت استقلال انجام میدهم.

وی در پایان گفت البته اگر شوت دیاباته گل میشد و یا حتی استقلال موفق به کسب پیروزی در این دیدار میشد، بنده باز هم روی نقطه نظرات خود بودم و همین عقیده را داشتم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =