جنگ میلان و یوونتوس در زمین آتالانتا

با توقف خانگی میلان برابر کالیاری، جدال کسب سهمیه به روز پایانی کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ هفته سی و هفتم سری آ، در شرایطی به پایان رسید که تکلیف قهرمان و تیم های سقوط کننده از پیش مشخص شده است و تنها جدال تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد، حساس دنبال می‌شود.

صعود آتالانتا قطعی شد

در پایان این هفته، آتالانتا چهار بر سه جنوا را شکست داد و با ۷۸ امتیاز در جایگاه دوم جدول رقابتها قرار گرفت. با این پیروزی آتالانتا صعود خود به لیگ قهرمانان فصل بعد را قطعی کرد و دومین سهمیه لیگ قهرمانان ایتالیا را پس از اینتر بدست آورد. اینک با صعود اینتر و آتالانتا به لیگ قهرمانان اروپا، تنها دو تیم از میان تیم‌های میلان، ناپولی و یوونتوس راهی لیگ قهرمانان خواهند شد. بازی پایانی آتالانتا، تنها از لحاظ جایگاه این تیم در جدول رقابتها اهمیت پیدا میکند، به گونه‌ای که جایگاه این تیم میتواند در روز پایانی، بین رتبه‌های دوم تا چهارم جدول جا به جا شود.

گتوسو در یک قدمی لیگ قهرمانان

ناپولی با پیروزی دو بر صفر در زمین فیورنتینا، ۷۶ امتیازی شد و در رده چهارم جدول باقی ماند. اکنون شاگردان گتوسو در روز پایانی سری آ، فارغ از نتایج سایر رقبا، با کسب پیروزی برابر هلاس ورونا میتوانند جشن صعود خود را به لیگ قهرمانان، در ورزشگاه دیگو مارادونا برگزار کنند.

میلان_ یوونتوس در برگامو

تساوی بدون گل میلان در سن سیرو مقابل کالیاری، شرایط صعود این تیم را پیچیده کرد. میلان با تساوی در هفته سی و هفتم ۷۶ امتیازی شد و در رده سوم جدول قرار گرفت. اما معادلات زمانی برای میلان بهم میریزد که این تیم در هفته پایانی باید در برگامو به مصاف آتالانتا برود. با توجه به پیروزی یوونتوس مقابل اینتر و ۷۵ امتیازی شدن این تیم، حالا میلان که بیشتر هفته های فصل را صدرنشین بود در صورت توقف برابر آتالانتا و برد ناپولی و یوونتوس به رده پنجم سقوط میکند و لیگ را در این جایگاه به پایان میرساند. بنابراین در صورت پیروزی ناپولی در هفته پایانی، دیدار آتالانتا و میلان حکم حذف یکی از دو تیم یوونتوس و میلان را امضا خواهد کرد.

یوونتوس؛ سوم تا پنجم

یوونتوس در هفته سی و هفتم سری آ، با شکست اینتر موفق به فتح دربی ایتالیانو شد و با ۷۵ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت. از آنجا که یوونتوس به دلیل باخت در دیدار رو در رو مقابل آتالانتا نمیتواند بالاتر از این تیم در جدول قرار بگیرد، در روز پایانی برای قرار گرفتن در جایگاه سوم یا چهارم جدول و صعود به لیگ قهرمانان به میدان خواهد رفت. از این رو یوونتوس برای صعود به لیگ قهرمانان، علاوه بر کسب پیروزی در روز پایانی، باید منتظر لغزش یکی از تیم های میلان و ناپولی بماند. در صورت پیروزی میلان و ناپولی در روز پایانی، یوونتوس از صعود به لیگ قهرمانان باز خواهد ماند و لیگ را در جایگاه پنجم به پایان خواهد رساند.

روز آخر

بازی‌های هفته پایانی سری آ، یکشنبه آینده و به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در مهمترین دیدارها، آتالانتا در برگامو پذیرای میلان خواهد بود، یوونتوس در خانه بولونیا به میدان میرود و ناپولی در سن پائولو میزبان ورونا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =