شکست استقلال؛ پنالتی سوخته و سوالاتی که گم شد

شهرآورد نود و پنجم تحت تاثیر پنالتی سوخته‌ی استقلال و شوخی وزیر جوان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ روز جمعه در حالی نود و پنجمین شهرآورد پایتخت به پایان رسید که بسیاری از مشکلات فنی استقلال تحت تاثیر حواشی مسابقه، داوری ضعیف و کری خوانی وزیر ارتباطات قرار گرفت.

چرا ترکیب استقلال تدافعی بود؟

کادر فنی استقلال با علم به این موضوع، که عدم پیروزی در شهراورد میتواند به معنای پایان رویای قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر باشد، پای به این دیدار گذاشت. در شرایطی که استقلال با پیروزی در شهراورد میتوانست به کورس قهرمانی برگردد، ترکیب ابتدایی استقلال با حضور یزدانی،غلامی،مرادمند،غفوری،نادری و ریگی که همگی بازیکنانی با قابلیت دفاعی محسوب میشوند، اندکی عجیب به نظر میرسید.عدم استفاده از بازیکنان تهاجمی این تیم نظیر فرشید اسماعیلی،بابک مرادی و شیخ دیاباته در ترکیب ابتدایی، برای سرخ ها سورپرایز کننده بود.

چرا بازیکنان استقلال تمرکز ندارند؟

در شهرآورد نود و پنجم به وضوح میتوان عدم تمرکز چند تن از بازیکنان استقلال را دید. درگیری‌ها و خشونت بازیکنان این تیم نشان از وضعیت نه چندان مناسب روحی آنها بود. در صحنه گل، وحید امیری به راحتی از بین چند بازیکن استقلال عبور کرد و پایه گذار گل برتری پرسپولیس شد. گل پرسپولیس در شرایطی به ثمر رسید که با تجربه ترین بازیکن استقلال، به دلیل عدم تمرکز، یک متر عقب تر از خط آفساید ایستاده بود.همچنین در صحنه گل، بار دیگر رشید مظاهری نشان داد که از روزهای قبل از لیگ قهرمانان آسیا، اندکی فاصله گرفته است. چند دقیقه بعد، شیخ دیاباته در یک موقعیت مناسب توپ را به آسمان کوبید و موقعیت را از دست داد. عصبانیت و درگیری های پایان بازی نیز مهر تاییدی بر شرایط نامناسب روحی آبی ها بود.

چرا استقلال ۳۱۸ دقیقه گل نزده؟

استقلال در شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرگروه صعود کرد که خط حمله آبی‌ها در این بازی ها توانست ۱۴ گل بزند و آمار فوق العاده ای در گلزنی به ثبت برساند. اما استقلال در بازگشت از عربستان، در دو بازی برابر ذوب آهن و پرسپولیس موفق به گلزنی نشد. ضمن اینکه این تیم قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم نتوانسته بود به پیکان گل بزند. آخرین گل استقلال به دقیقه ۴۲ بازی با ماشین سازی برمیگردد و از این بازی به بعد آبی ها هرگز موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده اند. در حال حاضر استقلال ۳۱۸ دقیقه ای است که موفق به گلزنی نشده است و باید دید فرهاد مجیدی چه تصمیمی برای فرار از این بحران خواهد گرفت.

اگرچه به زعم کارشناسان، پنالتی مسلم استقلال در این دیدار گرفته نشد و نمیتوان منکر قضاوت ضعیف اکبریان شد، اما تمام سوالات فنی در ذهن هواداران استقلال بی پاسخ ماند و کادر فنی استقلال، با پرداختن به پنالتی سوخته ی این تیم و کری خوانی وزیر ارتباطات، با یک فرار رو به جلو، پاسخ تمام سوالات فنی را بی جواب گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =