سازمان ملل: ده‌ها هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند

سازمان ملل متحد می‌گوید بیش از سی و هشت هزار نفر از فلسطینی‌های ساکن غزه در نتیجه بمباران‌های رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سازمان ملل متحد گفته ده‌ها هزار نفر از ساکنان غزه در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

وبگاه شبکه خبری الجزیره به نقل از سازمان ملل متحد گزارش داده بیش از ۳۸۰۰۰ نفر از فلسطینی‌های ساکن غزه آواره شده‌اند و به دنبال اقامت در مدارس «آنروا» هستند.

طبق این گزارش، این رقم ۲۵۰۰۰ هزار نفری را که منازلشان کاملاً در اثر بمباران‌های اسرائیل ویران شده را نیز شامل می‌شود.

«آدنان ابو حسن»، سخنگوی آنروا در بیانیه‌ای مختصر گفت این سازمان تأمین برخی از نیازهای اساسی برای خانواده‌های آواره‌شده را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اقدام چند روز پیش رژیم صهیونیستی در بستن گذرگاه‌های مرزی لازم برای انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه گفت: «نیازمند حمایت فوری هستیم.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =