پشت پرده مصوبه افزایش مناطق آزاد در آستانه انتخابات چیست؟

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: از نظر بخش خصوصی، افزایش تعداد مناطق آزاد با توجه به عملکرد قبلی این مناطق و بدون رفع عملی معضلات و ایرادات مناطق فعلی، به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید قدیری با اشاره به اینکه اخیراً مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری را به تصویب رسانده است، گفت: تصویب این لایحه درحالی انجام شده که این موضوع قبلاً چندین بار در مجلس بررسی و در نهایت با اختلاف نظر بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده بود.

وی با اعلام اینکه اختلاف دولت مجلس و شورای نگهبان عاملی شد تا مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع افزایش مناطق آزاد ورود پیدا کند، افزود: جالب اینجاست در مرکز پژوهشهای مجلس و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه افزایش مناطق آزاد مورد انتقاد جدی بود و افزایش آن با مخالفت این دو بخش روبرو شده بود اما متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم به تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری گرفته است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تصریح کرد: در شرایطی لایحه افزایش مناطق ازاد به تصویب رسیده است که مجلس مشغول بررسی لایحه اصلاح قانون مناطق آزاد است. برای ما سوال بوجود امده چرا در شرایط فعلی که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهشهای مجلس با تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد مخالف بودند این موضوع به تصویب رسیده است.

قدیری با انتقاد از اینکه هنوز اشکالات مناطق آزاد که به نوعی که برضد تولید هستند مورد اصلاح قرار نگرفته است، گفت: چرا مناطقی که قرار بود کمک به تولید باشند اما بیشتر کمک به واردات می کنند باید افزایش پیدا کنند قرار بود در مناطق آزاد بسترهای لازم برای حمایت از تولیدکننده داخلی صورت گیرد اما متاسفانه این موضوع اجرایی نشده است.

به گفته وی، از نظر بخش خصوصی، افزایش تعداد مناطق آزاد با توجه به عملکرد قبلی این مناطق و بدون رفع عملی معضلات و ایرادات مناطق فعلی، به هیچ عنوان مورد تایید نیست و بخش بزرگی از کسب و کارهای مرتبط با پوشاک، کفش و نساجی را مورد مخاطره قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =