افشاریان: پنالتی استقلال در دربی تنها با VAR قابل تشخیص بود

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات دربی سرخابی‌های پایتخت توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: یک هفته است که سرپرست کمیته داوران شده ام. با توجه به حساسیت رقابت‌های لیگ برتر و اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داده، اهالی فوتبال کمی نگران شده اند.

او افزود: ما برای ۸ بازی لیگ برتر، ۶۹ داور و ۱۰۰ کمک داور داریم. داوران بزرگ بین المللی ما با این شیوه خوب قضاوت نکرده اند. اکبریان داور دربی ۹۵ تهران با وجود تجربه بالا تنها ۶ قضاوت در این فصل انجام داده است. ما تقریبا انگیزه و شادابی را از داوران سلب کرده ایم.

افشاریان ادامه داد: در حال حاضر یک فضای مسموم در لیگ برتر به وجود آمده است، زیرا تیم‌ها داوران را قبول ندارند. تیم‌ها دوست ندارند داوران کم تجربه بازی‌های آن‌ها را قضاوت کنند. ما باید مثل کشورهای اروپایی تعداد داوران مشخصی را انتخاب کنیم و به آن‌ها آموزش بدهیم.

او اضافه کرد: تقریبا ۲ سال است که داوران هیچ لباسی دریافت نکرده اند. ما با همین شرایط پیش خواهیم رفت و اواخر فصل جمع بندی نهایی را انجام می‌دهیم تا فصل آینده شرایط ایده آلی داشته باشیم.

سرپرست کمیته داوران در خصوص اینکه آیا موعود بنیادی فر انتخاب اول برای قضاوت دربی بود یا خیر، گفت: برای من راحت‌تر بود که بنیادی فر دربی را قضاوت کند. البته اکبریان انتخاب من بود و از او حمایت می‌کنم. اگر صحنه پنالتی استقلال را نادیده بگیریم، داوری این مسابقه هیچ ایرادی نداشت. این صحنه تنها با VAR قابل تشخیص بود. فرهاد مجیدی به خوبی می‌داند که من چه می‌گویم. بپذیریم که داور، انسان است و این صحنه در یک لحظه رخ داد، ضمن اینکه قایدی نیز بزرگنمایی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =