گروه‌های فنی برای پشتیبانی از کلاس‌های مجازی ایجاد شده است/ تشکیل تیم ناظر جهت بازدید میدانی از خوابگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: در ایام کرونا رئیس شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی تیمی تشکیل داده‌اند که از هفته گذشته بازدید از خوابگاه ها را به صورت میدانی شروع کردند. ایرادات احصا و بررسی می‌شود.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت:  با توجه به محدودیت های کرونایی که اعمال می شود  تا امروز ۲۹هزار و ۵۸۲ کلاس تئوری برگزار شده است. کلاس های عملی با توجه به محدودیت های کرونایی که تا روز جمعه بود و بنابر نظر ستاد ملی کرونا برگزار نشده است. در حال پیگیری هستیم که در صورت ممکن کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی برگزار شوند تا برای هفته آینده کلاسهای عملی شروع شوند و تا قبل از پایان ترم بتوانیم کلاس ها عملی و آزمایشگاهی را برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: در زمینه دفاع از پایان نامه ها با توجه به شرایط حاکم خیلی از دانشجوها خود یا خانواده شان درگیر بیماری کرونا بوده اند و بر اساس درخواست هایی که داشتند اولویت با برگزاری به صورت مجازی بود؛ اما مواردی هم داشتیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد. اگر شرایط مساعد بود که تا قبل از امتحانات پایان ترم برگزار می‌شود؛ اما در صورت مساعد نبودن شرایط بعد از برگزاری در قالب ترم تابستان حتما برگزار خواهد شد.

بهاروند در مورد اینکه برای گله‌مندی دانشجوها از برگزاری مجازی کلاس‌ها چه اقداماتی انجام و در واحدهای دانشگاهی استان ارائه شده است، گفت: در هر واحد دانشگاهی به تناسب تعداد کلاس ارائه شده و تعداد دانشجو، تیم پشتیبان گذاشتیم. بنده به عنوان مسئول استان در بسیاری از گروه ها و دانشکده های مختلف حضور دارم و نظارت می کنم. معاون آموزشی واحد ها و روسای  دانشکده‌ها تمام تلاش‌شان این بوده که به نحو احسن کلاس‌ها برگزار شود. با همکاری دوستان در واحد الکترونیک اعتراضات به حداقل رسیده است. زیرساخت اینترنت در استان در برخی از مناطق کم است و گاهی نیز سامانه وادانا با مشکل مواجه است.

وی در ادامه افزود: تاکنون هیچ گزارشی ارائه نشده که دانشجو به واسطه نداشتن گوشی نتوانسته است در کلاس شرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان عنوان کرد: در زمینه تخلفات اساتید با توجه به اعتراضاتی که دانشجویان در ترم های گذشته داشتند، افرادی را گذاشتیم که به صورت تصادفی وارد کلاس های مختلف می شوند و زمان و کیفیت برگزاری کلاس ها را توسط اساتید بررسی می کنند. به دنبال این هستیم که برای پیشگیری از تقلب در امتحانات طبق فرمایشات رهبری، گروه و برنامه متقن داشته باشیم.

بهاروند عنوان کرد: طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل در این ترم به تازگی آغاز شده است و قراردادهایی با شهرک‌های صنعتی ۲ استان بستیم که برای مهر ماه با توجه به پتانسیلی که شهرک‌های صنعتی دارند، استارت این کار را زده ایم. در واحد خرم‌آباد این طرح آغاز شده است و واحد بروجرد، دورود و الیگودرز در تابستان انجام خواهد شد و این طرح را پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: در استان لرستان با توجه به تایید سازمان مرکزی خوابگاه ها و فضای خوابگاهی در حد نرمال است. در واحدهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز خوابگاه‌ها بازسازی شده اند. بارها به صورت میدانی شخصاً بدون حضور رئیس واحد از خوابگاه ها بازدید کرده‌ و مستقیماً با دانشجویان در ارتباط بودم. در ایام کرونا رئیس شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی تیمی تشکیل داده‌اند که از هفته گذشته بازدید از خوابگاه ها را به صورت میدانی شروع کردند. ایرادات احصا می‌شود و در قالب شورای تخصصی معاونت فرهنگی دانشجویی با حضور رئیس دبیرخانه استان و بنده ایرادات بررسی می‌شود. هدف این است که قبل از پایان ترم مشکلات برطرف شود و برای برگزاری حضوری کلاس ها مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =