مشارکت در انتخابات حداقلی باشد همه بازنده‌ایم/ مناظرات هشت نفره خواهیم داشت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آرایش سیاسی کشور دچار هرج و مرج شده است، اگر مشارکت مردم در انتخابات حداقلی باشد، چپ یا راست، اصولگرا یا اعتدال گرا، همه بازنده‌ایم.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص آرایش سیاسی انتخابات اظهار داشت:  ثبت نام هایی که برای ریاست جمهوری داشتیم نشان داد که آرایش سیاسی کشور دچار هرج و مرج شده و جناح های سیاسی نتوانستند به انسجام، وحدت و هماهنگی برسند.

وی گفت: اینکه هر فردی به اختیار وارد ثبت نام شده، میتواند انتخابات را تحت تاثیر خود قرار بدهد. افراد حاضر از جناح های اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدالیون و مستقلین نشان از این دارد که این آرایش سیاسی نیاز به اصلاح جدی در ساختار دارد.

دبیرکل حزب سبز در بیان چگونگی آرایش سیاسی احزاب تصریح کرد: اصولگرایان با چهار گزینه، اصلاح طلبان با دو گزینه اصلی و پوششی، مستقلین و اعتدالگرایان هم با دو نفر وارد انتخابات شده‌اند که بدین ترتیب جمعا با هشت نفر مناظرات را خواهیم داشت.

وی با تفکیک کسانی که وارد انتخابات شده اند افزود: افرادی که ثبت نام کرده اند به سه قسمت کلی تفکیک میشوند. اقایان تاجزاده و احمدی نژاد که میدانند شرایط آنها به نحوی است که ممکن است تایید نشوند که می توانند اپوزسیون داخلی را شکل بدهند و مانند اپوزسیون خارجی آرای خاکستری را به سمت خود جلب کنند.

کنعانی مقدم ادامه داد: دسته بعدی کسانی هستند که نقش پوششی دارند. این افراد خواستار گرفتن تایدیه هستند و در مناظرات برای فرد اصلی کمک پوششی داشته باشند. تعدادی  هم هیزم انتخابات هستند یعنی شرکت دارند اما رای نخواهند داشت. به صورت جدی حضور دارند و تا آخر کار هم  خواهند بود و دنبال این هستند که یک ائتلافی شکل بدهند که با ارای حداکثری بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند مانند آقایان لاریجانی، رئیسی، رضایی و جهانگیری.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عرصه رقابت ها و احتمال نیاز به اجرای دور دوم انتخابات بیان داشت: رقابت اصلی را میان اصولگرایان، اعتدال گرایان و مستقلین می بینم  و معتقدم اصلاح طلبان اگر از دقیقه 90 نامزد جدی نداشته باشند باید با افرادی که با روحانی همسو هستند ائتلاف کنند. احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود و در دور اول ما نتوانیم رئیس جمهور را تعیین کنیم.

وی گفت: به نظر می آید داوطلبین در تلاش هستند که مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنند. جایز است کاندیداها به جای دعوت به اینکه به آنها رای بدهند مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

کنعانی مقدم با اولویت قرار دادن مشکلات مردم افزود: البته  من اعتقاد دارم که دولت آینده اگر بخواهد با یک جناح شکل بگیرد خود مشکل خواهد شد و مشکلی را حل نخواهد کرد. دولت باید ائتلافی  باشد از همه نیرو های توانمندی که میتوانند مسائل اجرایی کشور را حل کنند که وارد عرصه خدمت به مردم شوند.

این فعال سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مشارکت حداکثری اتفاق بیافتد جدا از اینکه چه کسی از چه جناحی پیروز میشود، ملت پیروز هستند و در شرایط حداکثری پیروزی انتخابات 1400 از آن مردم خواهد بود؛ اما اگر مشارکت مردم در انتخابات حداقلی باشد، چپ یا راست، اصولگرا یا اعتدال گرایان، همه بازنده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =