سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 28 اردیبهشت 1400

بازار روز سه شنبه 28 اردیبهشت با افزایش نسبی عرضه در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  امروز سه شنبه (28 اردیبهشت ماه) بازار مانند روزهای گذشته با افزایش نسبی عرضه در نمادهای بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۸ اردیبهشت ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۸ اردیبهشت ماه

شپلی به صف خرید نشست.فخوز، فملی و فولاد سبز هستند.

افت دو هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه در شروع معاملات با  افت دو هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۲هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای فملی، شغدیر و فارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای خودرو، خساپا و شبندر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نفتی ها با گرایشی منفی متعادل داد و ستد می شوند.شتران و شبهرن نمادهای مثبت فراورده های نفتی اند.

بانکی‌ها امروز متعادل داد و ستد می‌شوند. وتجارت, وبصادر, وسینا, وخاور منفی و متعادل و نمادهای وپاسار, وپارس, وپست, ونوین, سامان, وگردش و وکار با گرایشی مثبت متعادل اند.

هم اکنون شستا در مدار مثبت قرار گرفت و در محدوده 1065 تومان دنبال می شود.

افت هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۷۳۷واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۴۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۶۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای برکت، خودرو، خساپا، فملی، اپال، وپاسار و شستا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای فگستر، کزغال، کرمان، شگویا، فروی، ذوب و میدکو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۷۰۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

اپال به صف خرید نشست.ونیکی تشکیل صف خرید داده است.

در ساعت ۹ و۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۲۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۹۷۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش سمگا، تپکو و بنو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ۲۱۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فگستر، سیتا و آریان در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۶۰میلیارد تومان (۹۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۱۵میلیارد تومان (۲۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در چهار نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) به ۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۲۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با تقاضای خرید هشت میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۲درصد از پنج هزار و ۵۳۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع حدود ۶۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۳۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۱۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.

تاپیکو به صف خرید نشست.

در ساعت 9:55 شاهد بهبود معاملات هستیم.صف فروش خگستر هم جمع شد.

شاخص کل با تغییر رنگ از قرمز به سبز، در ساعت 10:00 در مدار مثبت در حال حرکت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =