بررسی افت شاخص کل بورس/ هشدار تحلیل‌گران به سهامداران

بازار سرمایه روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1400 با افت و خیزهای بسیاری همراه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، بازار سرمایه امروز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه 1400 با افت شاخص کل همراه شد و کارشناسان بر این عقیده هستند که سهامداران باید توقع روند متعادل بازار سرمایه را فعلا از ذهن خود دور کنند، زیرا بر اساس تحلیل های نموداری، بورس با اتفاقات سیاسی دچار نوسان می شود.

شاخص کل روز سه شنبه به یک میلیون و 173 هزار واحد و شاخص هم وزن هم به 402 هزار و 793 واحد رسیده است. شاخص کل امروز 28 اردیبهشت 1400 بیش از 11 هزار واحد افت داشت. نمادهای فملی، کچاد، ومعادن، تاپیکو، خودرو، فارس، وتجارت بر روی شاخص کل بیشترین تاثیر را داشته اند. همچنین نمادهای برکت، خودرو، خساپا، فملی، فولاد، ثامید و بوعلی از پر تراکنش های بازار سرمایه روز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 بودند.

تحلیلگران بر این عقیده هستند که بازار تا انتخابات با افت و خیزهای بسیاری همراه خواهد بود. آنها به سهامداران این هشدار را می دهند که در روند بازار نزدیک به انتخابات که امکان دارد با هر اتفاق سیاسی رفتار مثبت یا منفی از خود به نمایش بگذارد از هرگونه رفتار هیجانی پرهیز کننند؛ زیرا انتخاب اشتباه در بازار سرمایه سبب افت شاخص کل می شود.

بورس کالا/ عرضه ورق فولادی و تختال در تالار صنعت و معدن

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه میزبان عرضه 108 هزار و 960 تن شمش بلوم،51 هزار و 200 تن ورق فولادی و70 هزار تن تختالC است. همچنین 80 تن سیم و مفتول مسی، 80 تن مس کاتد، و یک هزار و 335 تن مس مفتول نیز در تالار مذکور عرضه می شود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز شاهد عرضه 16 هزار و 465 تن شمش بلوم، ورق گرم، دوده صنعتی، ضایعات فولادی، بشکه خالی، بر اده چدن و براده آلومینیوم است.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه 800 تن روغن پایه و 20 هزار و 30 تن قیر را تجربه می کند. تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در این روز عرضه 79 هزار و 468 تن مواد پلیمری، روغن پایه، قیر، گوگرد، وکیوم باتوم و PDA را تجربه می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =