لابی‌گری‌های وزارت بهداشت؛ علت تعلل در راه‌اندازی رشته‌های پزشکی/ امام جمعه واسطه شود، رشته جدید می‌دهند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: لابی‌گری‌ها در وزارت بهداشت علت تعلل در تایید رشته‌های پزشکی است. گیرهای علمی و آموزشی شرط نهایی برطرف‌کردن مشکلات در راه‌اندازی رشته‌های جدید نیست. اگر نماینده استان، امام جمعه و سیاسیون قَدَر واسطه شوند مجوز تأسیس رشته جدید می‌دهند.

رحمان مهدی‌زاده معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی استان هرمزگان را اینگونه شرح داد: واکسیناسیون دانشجویان پزشکی قشم به اتمام رسیده است و دانشجویان کارورز و کارآموز پرستاری واحد بندرعباس و مربیان در عرصه، مدت 2 هفته است که در نوبت تزریق واکسن هستند.

وی در ادامه افزود: تعداد 110 نفر دانشجوی پزشکی در واحد قشم  و 120 نفر نیز دانشجوی پرستاری در واحد بندرعباس داریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد راه‌اندازی رشته‌های جدید پزشکی و پیراپزشکی در استان هرمزگان گفت: امسال به واحد قشم رشته پرستاری اضافه شد. واحد بندرعباس نیز کارشناسی‌ارشد پرستاری، اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی در وزارت بهداشت و طی شدن مرحله نهایی (شورای معین وزارت بهداشت) است.

مهدی زاده در ادامه و در ارتباط با چالش‌های مسیر پیش رو اظهار کرد: این پرونده به مدت 4ماه است که منتظر بررسی است. شیوع ویروس کرونا و لابی‌گری‌ها در وزارت بهداشت علت تعلل در تایید رشته‌های پزشکی است. گیرهای علمی و آموزشی شرط نهایی برطرف‌کردن مشکلات در راه‌اندازی رشته‌های جدید نیست. اگر نماینده استان، امام جمعه و سیاسیون قَدَر واسطه شوند خیلی راحت می‌توان رشته را گرفت اگر هم نه، رشته معطل خواهد ماند.

وی گفت: امکانات مالی و هزینه‌ای برای راه‌اندازی برخی از رشته ها بسیار زیاد است. برای نمونه رشته گیاه‌پزشکی و علوم آزمایشگاهی هزینه زیادی دارند و حتی با تامین این امکانات در استان نیز راه‌اندازی رشته‌ها انجام نمی‌شود.  

وی در ادامه نسبت تعداد هیئت علمی به دانشجو را مناسب ارزیابی کرد و در ادامه گفت: در بندرعباس 10نفر هیئت‌علمی پرستاری داریم و در واحد قشم نیز 11نفر هیئت علمی داریم. به ازای هر 10 دانشجو یک استاد وجود دارد. برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی نسبت به باقی رشته‌ها نیاز به استاد بیشتر است از همین رو فراخوان جذب هیئت‌علمی نیز داده شده است.

مهدی زاده در زمینه تعامل با کشورهای همسایه جهت جذب دانشجوی غیرایرانی اظهار کرد: آخرین مورد قرار بر تعامل با کشور عمان بوده و یک نفر را حکم زدند که به عنوان نماینده رایزنی کند اما هنوز انجام نشده است.

وی در مورد اقدامات گروه‌های جهادی گفت: در مرکز سما دانشگاه آزاد بندرعباس تولید ماسک داشتیم که با همکاری خیرین استان مواد اولیه آن تهیه شد و در اختیار محرومان و نیازمندان قرار داده می‌شد.

مهدی‌زاده در ادامه افزود: زمانی که در منطقه جاسک سیل آمده بود با کمک تجهیزاتی که بنیاد برکت تامین کرد، نیروهای پزشکی ما 4 روز در خدمت مردم این منطقه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =