فرار دسته‌جمعی صهیونیست‌ها از تل‌آویوِ ناامن

یک روزنامه عربی نوشت، بسیاری از صهیونیست‌ها از ترس موشک‌های مقاومت، خانه‌های خود در تل‌آویو را ترک و به سمت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری رفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه «عربی ۲۱» به نقل از منابع آگاه نوشت، در پی پاسخ موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی، بسیاری از صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو به صورت دسته‌جمعی به سمت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری رفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، تعداد زیادی از صهیونیست‌ها منازلی در شهرک‌های «بیت حورون»، «جفعات زئیف» و غیره را در کرانه باختری  اجاره کرده‌اند تا فعلا در آنجا زندگی کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، روند مهاجرت از بیم موشک‌های مقاومت از چند روز پیش آغاز شده و فضای رعب و ترس تل‌آویو را فرا گرفته است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی بویژه گردان‌های «القسام» (کتائب القسام) شاخه نظامی حماس و گروهان‌های «قدس» (سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی در پاسخ به تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی هزاران موشک و راکت به سمت شهرک‌ها و شهرهای فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) آغاز شد زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

تا کنون بیش از سه هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شده و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین شده است.

برآورد سازمان مالیات رژیم صهیونیستی از هزینه چهار روز نخست جنگ کنونی با مقاومت فلسطین این است که به اندازه هزینه نصف جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ رسیده؛ جنگ ۲۰۱۴ حدود چهار میلیارد دلار برای تل‌آویو هزینه داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =