ساخت اولین سامانه برای داشتن رنگ مو و لنز دلخواه

یک مخترع و مبتکر ایرانی گفت: اپلیکشن انتخاب رنگ مو و رنگ لنز چشم مورد نظر برای اولین بار در ایران ساخته شده است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هادی عزت زاده دانشجوی مخترع و مبتکر با اشاره به تست لنز های رنگی چشم گفت: سازمان  بهداشت جهانی تست لنزهای رنگی چشم را کاملا نقض می کند و یکی از خطرناک ترین  تست ها را تستر لنز چشم بیان کرده است، زیرا یکی از راه‌های انتقال بیماری از طریق چشم بوده و جدا از مسئله انتقال بیماری امکان آسیب رسانی جدی به قرنیه و شبکیه چشم می شود حتی از طریق تست لنزهای چشم امکان از دست دادن بینایی هم وجود دارد. 

او ادامه داد: برای پیشگیری از این خطرات سامانه ای راه اندازی شده است برای مشتریانی که در صدد خرید لنز هستند، بتوانند رنگ لنزی که انتخاب می کنند را قبل از خرید با انتخاب رنگ چشم در سامانه و رنگ انتخابی لنز، رنگ نهایی لنز در چشم را مشاهده کنند که مانند یک عکس عمل کرده و این قابلیت تقریبا تمام دغدغه‌های مشتریان را از بین می برد.

‎عزت زاده با اشاره به اینکه قبل از رنگ کردن مو نیز بتوان رنگ مورد نظر را انتخاب کرد اظهار کرد: با استفاده از تونالیته‌های رنگی و هزاران طیف رنگی دیگر توانستیم با طراحی نرم افزاری که با گرفتن عکس از موی شخص و آنالیز کردن رنگ مو در انتخاب رنگ و هایلایت‌های مختلف آن کمک کند و این امکان را به مصرف کننده بدهیم تا قبل از رنگ کردن موهایشان بتوانند رنگ مورد نظرشان را البته قبل از رنگ کردن موی خود رنگ مورد علاقه شان را به درستی انتخاب کنند.

‎این مخترع و مبتکر بیان کرد: هدف از انجام این تحقیقات، ایجاد بستری مناسب برای تهیه این برنامه کمک به جامعه بانوان و حتی آقایان است. در بانوان پیش می‌آید که بعضا در یک روز بارها برای به دست آوردن رنگ موی مورد نظر خود روی سرشان رنگ‌های مختلف را امتحان می کنند و باز هم در نهایت به نتیجه نمی‌رسیدند، البته در حال حاضر بیش از صدها سامانه و نرم افزار در بازار الکترونیک و دیجیتال موجود است که تمامی آن‌ها صرفا جنبه فانتزی دارند و برنامه‌ی پیش نویس هستند که شاید در بهترین حالت فقط تغییر چهره شما را با تغییر رنگ مو روی سرتان نشان دهند.

او افزود: بعد از ۳ سال تحقیقات به تمام طیف‌ها دست یافتیم و ایده خود را به ثبت رساندیم و از سازمان مالکیت فکری نشان دو ستاره دریافت کردیم. این اپلیکیشن با در اختیار گذاشتن تنالیته‌های مختلف به مصرف کننده این اختیار را می دهد که قبل از آسیب رساندن به سر و قبل از تکرار مجدد رنگ‌های مختلف برای رسیدن به نتیجه دلخواه رنگ مورد نظر را انتخاب کنند، ‎سپس با گرفتن عکس از موی خود با کمک برنامه مطلع می شوند که چه رنگی و با چه شماره طیفی و اینکه در این مسیر باید چه اکسیدانی انتخاب کنند و پایه رنگ موی خود را به چه شماره‌ای برسانند تا بتوانند رنگ دلخواه را انتخاب کنند. با ساختن این اپلیکیشن تلاش کردیم تا گام بزرگی  در راستای کمک به بانوان برداریم.

انتهای پیام/


کد خبر: 1096077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =