ایران خودرو قطعات چینی را جایگزین ایرانی کرد

نماینده مردم مشهد و کلات با اعلام اینکه خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد تعطیل شد، گفت: شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از علیرضا رزم حسینی گفت: 4 سوال از وزیر صمت داشتم، تاریخ این دو سوال 8 مهر 1399 بود، یعنی همان روزی که وی از مجلس رأی اعتماد دریافت کرد و قبل از ورود وزیر به وزارتخانه 4 سوال در کارتابل ایشان بود، البته این سوال‌ها  ناظر بر عملکرد وزارتخانه است.

وی ادامه داد:  یکی از بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیلی بیش از 40 هزار واحد صنعتی که سرمایه گذاران آنها را برپا کرده اند و مورد حمایت وزارت صمت نیز هستند، واردات بی رویه و قاچاق کالا است، در حوزه انتخابیه نمایندگان از واحدهای تولیدی بسیاری بازدید می کنند، نزدیک به یک دوم واحدهای صنعتی تعطیل شده اند.

وی افزود: اگر وزیر در اتاق خود بنشیند و خارج نشود، با مقایسه دو لیست تولید داخل و کالاهای وارداتی بدون نیاز به تجهیزات با صدور یک امضای طلایی می تواند از واردات بی رویه جلوگیری و از تولید داخل حمایت کند.

کریمی قدوسی در ادعایی گفت:  حسین فریدون با تقلید صدای رئیس جمهور در تماس تلفنی با گمرک بندر شهید رجایی خواستار صدور مجوز برخی اقلام دپو شده در این گمرک شد، این موضوع را در مجلس هشتم افشا کردم و مقام معظم رهبری از رئیس جمهور خواستار توضیحاتی در این زمینه شد. برخی کارشناسان در وزارتخانه صمت هستند که نقش وزیر را دارند و وزیر پادویی آنها را می کند. وزیر باید در مقابل اینگونه کارشناسان بایستد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولیدکننده ای که کارگرانش بیکار شده اند، به چرخه تولید بازگردد.

وی ادامه داد: از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید کردم، خط تولیدی که در شرایط تحریمی وارد و با کیفیت بسیار بالایی تولید می کرد، این واحد تولیدی تعطیل شد زیرا در روبروی آن شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می داد. دلیل افزایش قیمت خودرو، واردات قطعات است، اما ایران خودرو قطعات تولیدی از پیمانکاران ایرانی خود را تحویل نمی گیرد. با اراده وزیر می توان 6 ماهه از واردات بی رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =