لاریجانی چهره اصلی «اصلاح طلبان» است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بازنده دانستن اصلاح طلبان در انتخابات ساده لوحانه  است، بسیاری از دیدگاه های اقای لاریجانی به اصلاحات بسیار نزدیک است و به اعتقاد من، لاریجانی چهره اصلی اصلاح طلبان است.

محمد صادق کوشکی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با آرایش سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار داشت: انبوهی از اصلاح طلبان با دو هدف اصلی ثبت نام کرده اند که  یکی از آن هدف ها  مظلوم نمایی است.

وی گفت: بخشی از افراد منتصب به اصلاح طلب  به دلیل نداشتن صلاحیت رد صلاحیت خواهند شد که رد صلاحیت این افراد بهانه ای برای مظلوم نمایی خواهد شد که بگویند چهره های اصلی ما خط خورده است و طرفدارانشان را به سمت رای دادن به لاریجانی سوق بدهند.

کوشکی ادامه داد: هدف دیگر اصلاح طلبان این است که  بدنه آنها را برای آمدن به  پای صندوق های رای تحریک کند. چون ممکن است که اتفاقی که در بهمن ۹۸ اتفاق افتاد تکرار شود و اصلاح طلبان هیچ بهره ای از صندوق انتخابات نداشته باشند.

این فعال سیاسی با اشاره به آرایش سیاسی اصولگرایان افزود: از نیرو های انقلاب چندین نامزد ثبت نام کرده اند اما توقع کلی این است که به روی یک فرد اجماع کنند. در حقیقت صحنه رقابت جدی است و نمیشود در مورد اینکه بیشترین آرا را چه فرد یا حزبی به خود اختصاص خواهد داد و مورد اعتماد مردم قرار خواهد گرفت قضاوت قطعی داشت.

کوشکی با ساده لوحانه خواندن پیش بینی باخت اصلاح طلب ها از اکنون افزود: کسانی که از امروز اصلاح طلبان را بازنده می بینند، ساده به جریان نگاه میکنند. اصلاح طلب ها قصد ندارند این فرصت را از دست بدهند و مایل هستند که حضورشان در قوه مجربه را در قالب لاریجانی تدام ببخشند.

این عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران تصریح کرد: لاریجانی تمایل دارد روانه پاستور شود اما بدنه رای ندارد، از طرفی اصلاح طلب ها اگر بتوانند نیروهای خود را بسیج کنند بدنه رای را دارند. قابل توجه است که بسیاری از دیدگاه های اقای لاریجانی بسیار  نزدیک به اصلاحات است و مخالفت مبنایی و اساسی ندارند.

وی با ممکن دانستن حضور قوی اصلاح طلبان در دولت آینده لاریجانی بیان داشت: برای اصلاح طلب ها جذاب است که در کابینه احتمالی نامزدی که اصلاح طلب نیست  الگویی که در هشت سال گذشته داشتند را ادامه بدهد. گمان میرود اصلاحات دردولت او حضور قدرتمندی خواهد داشت  و برنامه اصلاحات را پیش خواهد برد.

این فعال سیاسی با تاکید بر حضور لاریجانی به عنوان چهره اصلاح طلب گفت: نامزد اصلی جبهه اصلاحات لاریجانی است. الگویی که اصلاح طلب ها در انتخابات گذشته داشتند استفاده از یک یار کمکی بوده است که اصرار دارند  در این دوره نیز این روند را  ادامه دهند.

وی با توجه به مناظرات آینده ادامه داد: امکان دارد لاریجانی تنها نباشد و جهانگیری به عنوان یار کمکی او درصحنه حاضر شود اما در صورت رد صلاحیت  جهانگیری  از سایر اصلاح طلب ها در کنار لاریجانی مایل هستند قرار بگیرند که مناظرات  به صورت تکی نباشد.

کوشکی به اینکه کدام چهره ها رقیب  اصلی هم خواهند بود گفت: از سمت نیرو های انقلابی هم امکان دارد بر روی یک فرد به اجماع برسند و آن نامزد محوری جناح انقلابی که بر روی او اجماع شده دو رقیب اصلی خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص روند تبلیغات اصلاح طلبان بیان داشت: اصلاح طلبان این قدرت را دارند که در جنگ روانی و عملیات روانی ذهن بخشی از جامعه را با خود همراه کنند. این حزب از عوامل تبلیغاتی بهره می برند که یکی از این عوامل شبکه های ماهواره ای فارسی زبان از جمله شبکه های منو تو و بی بی سی و دیگر شبکه ها است.

وی ادامه داد: این شبکه ها همیشه در انتخابات ها فضای روانی را به نفع جبهه اصلاحات فراهم کرده است. یکی دیگر از روش های تبلیغات اصلاح طلبان فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام، فراگیر ترین شبکه اجتماعی با حد اقل ۴۰ میلیون حساب کاربری در ایران است که این جبهه  به آن امید بسته است.

این عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران در پایان خاطر نشان کرد: از اهرم های اصلاحات که می تواند موجب جلب  آرای مردمی بشود استفاده از سلبریتی های ورزشی، هنری و دیگر چهره های شناخته شده است که می توانند در ورود نامزد مورد نظر آنها به نهاد ریاست جمهوری کمک کننده باشند.

کد خبر: 1096132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =