آمارهای ازدواج و طلاق واقعی نیستند

مدیر اجتماعی بسیج دانشجویی با بیان این که آمارهای حوزه ازدواج و طلاق واقعی نیستند، گفت: آمار می‌دهند که از هر ۵ ازدواج ۳ تا به طلاق منجر می‌شود. در این آمارها، تعداد ازدواج‌ و طلاق در یک سال را حساب می‌کند، در حالی که تعداد طلاق‌های در طول یکسال مربوط به ازدواج‌های گذشته هم هست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ همزمان با روز ملی جمعیت، رویداد مثبت دو؛ «رونمایی از دوره‌های توانمندسازی کنش‌گران حوزه جمعیت و خانواده» به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با همکاری وزارت علوم و بسیج دانشجویی صبح امروز در سالن شهید مفتح وزارت علوم کار خود را آغاز کرد.

علیرضا لاور مدیر اجتماعی بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه ضرورت داشت ۲ اتفاق در این رویداد رخ دهد، گفت: اولین ضرورت، آشنایی فعالان با کلیدواژه‌های مفهومی و اصلی این موضوع است چرا که بسیاری از افراد به خاطر فقر آشنایی با مسائل تئوریک موضوع دچار چالش‌های اساسی می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی برای برخی از فعالان مطرح کردیم که برخی آمارهای مطرح شده در این حوزه آمار درستی نیست، باعث تعجب این افراد بود. از جمله این آمار می‌توان به آماری مثل اینکه از هر ۵ ازدواج ۳ تا به طلاق منجر می‌شود، اشاره کرد.

لاور افزود: این آمار تعداد ازدواج‌ها را در یک سال حساب می‌کند در حالی که تعداد طلاق‌های در طول یکسال مربوط به تمام ازدواج های گذشته است. همین مسئله کوچک می‌تواند نگاه به مسئله را تغییر دهد.

مدیر اجتماعی بسیج دانشجویی تصریح کرد؛ این امار که ۳۷ درصد جوانان عزمی برای ازدواج ندارند، هم امار اشتباهی است. یک پیمایش ملی نشان می‌دهد که حداکثر این آمار ۷ درصد است که آنها هم اعلام کرده‌اند اگر موانع ازدواج برطرف شود نسبت به ازدواج علاقه‌مند هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل ازدواج، گفت: ۱۵ سال است که این قانون تصویب شده است اما متاسفانه هیچ یک از دولت‌ها و مجالس گذشته به سمت اجرایی کردن این قانون نرفته‌اند.

لاور با تاکید بر اینکه برنامه‌های محتوایی چراغ پیش‌روی کنشگران خواهد بود، گفت: از طرف دیگر ضرورت داشت که کنشگران با خلاقیت، سوژه‌یابی و ژورنالیسم تحقیقی هم آشنا شوند و در این حوزه هم توانمند باشند که تولید محتوا در این حوزه هم صورت گرفته است‌.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرآیند تمرکز زدایی و نقطه‌زنی بسیار اهمیت دارد و سعی کردیم با ایجاد دو بال محتوا و مهارت، دغدغه‌مندان را توانمند کنیم چرا که مردم نهاد بودن و اجتماعی بودن این رویداد برای ما اهمیت  دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =