رقابت ۲۸۸ تیم در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود ۲۸۸ تیم دانشجویی از واحدهای استانی توسط داوران برای حضور و رقابت در سطح کشور برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوره نهایی رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

سید کاظم یکانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: بنا داریم  دبیرخانه دائمی رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی را به صورت سالانه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: هزار و ۴۵۸ تیم دانشجویی در مرحله استانی از واحدها ثبت‌نام کردند و در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی با یکدیگر رقابت داشتند. همچنین ۸۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان داور رقابت این گروه‌ها را داوری کردند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی  مطرح کرد: حدود ۲۸۸ تیم دانشجویی از واحدهای استانی توسط داوران برای حضور و رقابت در سطح کشور برگزیده شدند. همچنین ۱۱۷ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرحله مسابقات کشوری را داوری کردند.

وی افزود:  مراسم اختتامیه مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی خردادماه  برگزار  می‌شود و از گروه‌های برتر تقدیر به عمل خواهد آمد. 

یکانی درباره سیاست‌های کلی این دوره از مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد با تضارب آرا و گفت‌وگو را در این دانشگاه و بین دانشجویان افزایش دهند. برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بهترین گزینه و قالب برای اجرایی شدن این هدف بود. هچنین مقام معظم رهبری در ۱۲ سال گذشته بر اجرای کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشتند چرا که یکی از نیازهای مهم و فعلی جامعه است. 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مناظره با کرسی آزاداندیشی تفاوت دارد، گفت: مناظرات به این صورت است که در یک موضوع خاص موافقان و مخالفان به جدال و فریادهای بی‌حاصل می‌پردازند؛ اما موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی از افراد گرفته می‌شود و حول محور این موضوعات  دانشجویان با یکدیگر به تبادل نظر می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی حول ۶ محور از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنر و معماری و سلامت انجام می‌شود، گفت: دانشجویان در این رقابت‌ها از واحدهای استانی متفاوت بر سر یک موضوع خاص گفت‌وگو می‌کنند.                                      

یکانی منتقد را مساوی مخالف ندانست و گفت: منتقد یعنی فرد نسبت به موضوع خاص نگاه و نظر متفاوتی در مقایسه با سایر افراد دارد بخش‌هایی از نظرات دیگران را رد یا قبول می‌کند. در جامعه کنونی هر فردی که منتقد باشد، به اشتباه آن را مخالف محسوب می‌کنند. 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بیش از ۶ هزار دانشجوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در کرسی‌های آزاد اندیشی شرکت کردند؛ اما در تلاش هستیم این رقم در سال آینده ۲ برابر شود.  

وی با بیان اینکه مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی فضای گفت‌وگو که در سال‌های پیش در دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل شده بود را احیا کرد، گفت: ما تربیت عقلانی و منطقی را ذیل گفت‌وگو می‌دانیم و کرسی‌های آزاد اندیشی بهترین بستر برای پرورش روحیه گفت‌وگو بین افراد است. 

یکانی در پاسخ به این پرسش برنامه‌ای برای حضور و دعوت از دانشجویان سایر دانشگاه‌های دولتی برای شرکت در رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی دارید یا خیر، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت ما قرار دارند چراکه ۴۰ درصد جامعه دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهند. اگر در سال‌های آینده ظرفیت فراهم بود، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است، گفت: دانشگاه‌های دولتی در حوزه اجتماعی مانند دانشگاه آزاد اسلامی پر تلاش و موثر نیستند.                            

انتهای پیام/

کد خبر: 1096138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =