بازگشت هواداران فوتبال پس از ۴۳۶ روز

با قطعی شدن صعود منچستری‌ها، رقابت برای دو سهمیه دیگر لیگ قهرمانان به اوج خود رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس در حالی آغاز شد، که قهرمانی سیتیزن‌ها از پیش مسجل شده بود و اکنون جدال برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به اوج حساسیت خود رسیده است.

هواداران آمدند، شیاطین نایب قهرمان شدند

هفته سی و هفتم لیگ برتر با دیدار منچستریونایتد و فولام آغاز شد. در این دیدار اولدترافورد پس از ۴۳۶ روز میزبان ۱۰ هزار هوادار یونایتد بود که ضمن لذت بردن از بازگشت به ورزشگاه، به اعتراض نسبت به مالکان یونایتد پرداختند و باز هم خواهان رفتن آنها شدند. اگرچه یونایتد با کسب مساوی برابر فولام که از پیش به چمپیونزشیپ سقوط کرده بود، نایب قهرمانی خود را مسجل کرد اما این تساوی زنگ خطر را برای شاگردان سولشر در آستانه فینال لیگ اروپا به صدا درآورد.

انتقام از راجرز و روباه‌ها

در دیگر دیدار روز گذشته، چلسی در ورزشگاه خانگی خود و در حضور تماشاگرانش دو بر یک لسترسیتی را شکست داد تا در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌ها، جای این تیم را در رده سوم جدول بگیرد. علاوه بر این چلسی که در ابتدای هفته فینال FA کاپ را به لستر واگذار کرده بود با این پیروزی موفق شد که انتقام فینال جام حذفی را از شاگردان راجرز بگیرد.

لستر و سندروم پایان فصل

شاگردان راجرز که تا همین چند هفته پیش رقابت نزدیکی با شیاطین سرخ برای کسب نایب قهرمانی داشتند در چهار هفته اخیر تنها یک برد را کسب کرده اند و در سه دیدار دیگر دو شکست و یک تساوی را بدست آورده اند تا اکنون به رده چهارم جدول سقوط کنند و حتی در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد قرار بگیرند. این در حالیست که روباه ها فصل پیش نیز چنین شرایطی داشتند و در حالی که در رده سوم قرار داشتند، با کسب نتایج ضعیف در هفته های پایانی به رده پنجم سقوط کردند و سهمیه لیگ قهرمانان را از دست دادند.

دو سهمیه و سه تیم

پس از مسجل شدن نایب قهرمانی منچستریونایتد، تنها دو سهمیه دیگر لیگ قهرمانان اروپا برای تیم های انگلیسی باقی مانده است. با پیروزی روز گذشته چلسی برابر لستر، حالا آبی های لندن با ۶۷ امتیاز بالاتر از لستر ۶۶ امتیازی قرار دارند و این در حالیست که لیورپول با یک بازی کمتر ۶۳ امتیاز دارد و میتواند با پیروزی برابر برنلی در دیدار امروز ۶۶ امتیازی شود و با تفاضل گل بهتر، جای لسترسیتی را در رده چهارم جدول بگیرد. با این تفاسیر و در صورت پیروزی لیورپول در دیدار امروز، سه تیم چلسی، لستر و لیورپول در روز پایانی برای کسب دو سهمیه باقیمانده لیگ قهرمانان اروپا به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

امتیاز ویژه چلسی

اگرچه شاگردان توخل با پیروزی در دیدار پایانی خود میتوانند در جایگاه سوم جدول قرار بگیرند و به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند، اما شیرهای لندن از یک امتیاز ویژه برخوردار میباشند. چلسی به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده و در صورت قهرمانی در این رقابتها، حتی اگر پایین تر از لستر و لیورپول در رده پنجم قرار بگیرد باز هم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی میتواند در لیگ قهرمانان فصل آینده حضور داشته باشد.

روز پایانی

در روز پایانی این رقابت‌ها، یکشنبه آینده چلسی در ویلا پارک مهمان استون ویلا خواهد بود، لستر در کینگ پاور پذیرای تاتنهام است و لیورپول در خانه به مصاف کریستال پالاس خواهد رفت. دیدارهای هفته پایانی به صورت همزمان برگزار میشود.

هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس امروز با انجام شش دیدار به پایان میرسد و در حساس ترین بازی امروز، شاگردان یورگن کلوپ در لیورپول برای صعود به رده چهارم جدول، به مصاف برنلی خواهند رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =