شورای امنیت در برابر جنایت‌های اسرائیل مداخله کند

۳۵۰ دانشجوی ایرانی و خارجی در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار دخالت شورای امنیت در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، ۳۵۰ دانشجو ایرانی و خارجی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار دخالت شورای امنیت در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین شدند.

در بخش ابتدایی این  نامه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه‌های ایران در حمایت از مردمان مظلوم فلسطین در برابر ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود به قبله اول مسلمان برخواسته ایم و از شما خواهشمندیم هر چه سریع‌تر به این اقدام ناپسند رژیم صهیونیستی پاسخ دهید.

در این نامه مطرح شده است: اعلام انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس، ساخت شهرک در مناطق اشغالی، ساخت دیوار حایل و نقض حق‌های بشری و بشردوستانه تنها گوشه‌ای از کارنامه سراسر افتخار رژیم صهیونیستی است که به خوبی در نظریه مشورتی درمورد دیوار حایل در مناطق اشغالی دیوان بین المللی دادگستری به چشم می‌خورد و بی‌شک این اقدامات صلح و امنیت منطقه و جهان را برهم می‌زند و از آنجایی که شورای امنیت وظیفه صلح و امنیت بین‌المللی را طبق فصل هفتم و ماده ۳۹ منشور ملل متحد به عهده دارد خواستار دخالت شورای امنیت در این موضوع هستیم.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: حال اکنون مردم فلسطین بار دیگر با نقض (حق آزادی در رفت و آمد) مواجه شده اند. از آنجا که بی اعتنایی اسرائیل به نظریه مشورتی دیوان کاملا مشهود است؛ اما خاطر نشان می‌سازیم که دیوان استدلال اسرائیل را برای رعایت نکردن حقوق بشر در این منطقه، به این علت که منطقه‌ای جنگی است رد کرده و می‌فرماید حقوق بشر و حقوق بشردوستانه باید رعایت شوند. از سویی اسرائیل به میثاق حقوق مدنی و سیاسی پیوسته و ملزم به رعایت آن می‌باشد و در میثاق مذکور در ماده ۱۲ میثاق به این حق مهم اشاره شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =