برگزاری کلاس معارف اسلامی ویژه مدیران استان چهارمحال و بختیاری

کلاس معارف اسلامی ویژه مدیران استان چهارمحال و بختیاری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این نشست به بیان خطبه ی 193 نهج البلاغه پرداخت و گفت: یکی از نشانه های اهل تقوا، تعصب دینی است؛ یعنی فرد با تمام وجود سعی می کند سبک دینی را بر تمام جوانب زندگی خود حاکم کند، خروج از دین نداشته باشد و همه چیز را بر اساس آیات قرآن، روایات پیامبر و اولیاء خداوند انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: ویژگی دوم اهل تقوا، دوراندیشی و نرم خویی آن هاست. اهل تقوا یک عمر تلاش می کنند تا دست خالی به دیار باقی نروند. آخرت نگر هستند و خشونت، عصبانیت و تندی در آن ها دیده نمی شود.

وی بیان کرد: ایمان اهل تقوا، همراه با یقین و اعتقاد قلبی است. اهل تقوا، ایمان را به شهود، علم و حق واقعی تبدیل می کنند و  نسبت به معاد، مرگ و شناخت خدا ایمان واقعی دارند. دلیل این یقین، باور انسان، حقیقت قرآن و روایات پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: از ویژگی های دیگر اهل تقوا، حریص بودن در کسب علم است که باعث دانایی و پرورش عقل می شود. زینت علم، حلم است؛ یعنی علمی که با بردباری و آرامش همراه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام خاطرنشان کرد: اهل تقوا بی نیاز هستند. در عین ثروتمندی، پر خرج نیستند به اندازه نیاز خود و خانواده خرج می کنند. ثروتمند متعصب هستند.

وی در پایان عنوان کرد: اهل تقوا در عبادت، خاشع هستند و خشوع و خضوع در نماز و عبادت باعث تاثیر مثبت در زندگی فرد می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد هم در ابتدای این نشست گفت: یکی از ارکان مهم توسعه یافتگی جوامع و حرکت به سوی تعالی و پیشرفت، توسعه آموزش و پژوهش است که در بیانیه گام دوم، توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است.

ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تدارک برنامه ای هدفمند و تجهیز زیرساخت های آموزشی و پژوهشی، توانسته به توسعه ی آموزش و پژوهش بپردازد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سال 1362 در یک مکان استیجاری با جذب 560 دانشجو در 8 رشته کاردانی و کارشناسی شروع به کار کرد و امروز با اهتمام مسئولین و مردم غیور استان چهارمحال و بختیاری به یکی از بزرگترین مراکز عالی کشور و بزرگترین مرکز آموزشی استان تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه یادآور شد: 40 درصد آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان، در 3 واحد شهرکرد، بروجن، فارسان و دو پردیس اردل و لردگان و آموزشکده سما در حال انجام است.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با 10 هزار دانشجو، 255 عضو هیات علمی تمام وقت، 516 عضو هیات علمی حق التدریس و حدود 250 کارمند در حال خدمت رسانی است.

وی عنوان کرد: محور آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر پایه ی آموزش حضوری بود که با شیوع بیماری کرونا، به آموزش غیرحضوری تبدیل شد و در زمینه آموزش غیرحضوری یکی از بهترین واحدهای دانشگاهی در سطح کشور شناخته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در مسائل پژوهشی در سال 2020 بر اساس رتبه بندی سایمگو، معتبرترین پایگاه رتبه بندی دانشگاه های جهان، از بین 517 واحد دانشگاه آزاد، رتبه 7 کشوری و نسبت استاد به دانشجو رتبه ی یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

ابراهیم رحیمی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته 20 هسته فناور جذب و 8 شرکت دانش­بنیان تاسیس و راه اندازی کرده است.

وی بیان کرد: از دیگر کارهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تالیف و ترجمه ی 40 کتاب، چاپ 500 مقاله علمی پژوهشی isi در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ثبت 15 اختراع و 100 طرح پژوهشی داخلی و خارجی را می توان نام برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر مسائل آموزشی و پژوهشی، توانسته است رتبه اول و دوم در مسائل فرهنگی، نماز و عفاف و حجاب کسب کند. تاسیس صندوق خیریه کریم اهل بیت با هدف کمک به دانشجویان کمتر برخوردار و خانواده های این عزیزان در قالب بسته های کمک معیشتی در 4 مرحله، تهیه جهیزیه و پرداخت وام های کم بهره و بلاعوض از دیگر فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مشارکت با سپاه، بسیج دانشجویی و اساتید، فعالیت دانشجویان بسیجی دانشگاه در کنار ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری مشاوره های غیرحضوری در فضای مجازی، کسب رتبه پنجم کشوری در نشریات دانشجویی، کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات ورزشی، کتابخانه ای، کسب 20 مقام ورزشی و 8 مورد کشوری و میزبانی سومین دوره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1096158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =