توقف فروش فوق‌العاده در ایران خودرو و سایپا با درخواست گرانی بیشتر

برخی منابع خبری اعلام کردند که دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در اعتراض به مصوبه افزایش ۹ درصدی افزایش قیمت خودرو و ارئه درخواست افزایش بیشتر قیمت کارخانه، فروش فوق العاده خودرو را متوقف کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دنیای‌ اقتصاد در این زمینه نوشته، هرچند پیش‌فروش‌ها، همچنان در جریان است؛ اما عرضه کوتاه‌مدت در قالب فروش فوق‌العاده فعلا متوقف مانده است که یکی از عمده دلایل آن می‌تواند نارضایتی نسبت به قیمت‌گذاری باشد. با گذشت دو هفته از اعمال افزایش 9 درصدی قیمت خودرو، دو شرکت بزرگ خودروساز کشور با انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری بهاره، فروش فوق‌العاده خود را متوقف کرده‌اند. 

این روزنامه نوشت: هر چند پیش‌فروش‌ها در راستای تامین نقدینگی در این شرکت‌ها، همچنان در جریان است اما عرضه کوتاه‌مدت در قالب فروش فوق‌العاده فعلا متوقف مانده که یکی از عمده دلایل آن می‌تواند انتقاد تولیدکنندگان نسبت به نحوه قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت باشد. این شورا دو هفته پیش اعلام کرد که با توجه به تورم فصل زمستان سال گذشته،  شرکت ایران‌خودرو مجاز به افزایش قیمت 8.2 درصدی محصولات خود و شرکت سایپا نیز مجاز به افزایش 8.9 درصدی خواهد بود. میزان درصد افزایش قیمت خودرو به مذاق خودروسازان خوش نیامد و مدعی شدند اعمال این  میزان افزایش قیمت به معنای تداوم زیان‌دهی در تولید شرکت‌های تولیدکننده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      یه باره از بازار۳ملیون کمتر قیمت گذاری کنید اینقدرم باشعورمردم بازی نکنید.... از روهم نمیرید والا