رسالت دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس نقشه آمایش سرزمینی تعیین شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی با رسالت بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای استانی تعریف شدند و این مصوبه مبنای کار ما برای توسعه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علی اکبر حق دوست در جلسه ۱۴۸ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: نقشه آمایش سرزمینی برای ایجاد ۱۰ کلان منطقه وزارت بهداشت را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم و دانشگاه‌های با رسالت بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای استانی تعریف شدند و این مصوبه مبنای کار ما برای توسعه بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برای تک‌تک دانشگاه‌های مناطق برش کاری ایجاد کرده‌ایم و هر دانشگاه در چند تخصص خودشان را تقویت کردند. پیاده سازی این طرح خیلی دشوار بود و نهایتاً تمام رؤسای دانشگاه‌ها با این امر موافقت و در شورای گسترش وزارت بهداشت تصویب شد و در هیأت امنای دانشگاه‌ها هم تصویب شد که اقدام سختی بود زیرا نوعی محدودیت برای دانشگاه‌ها بود.

نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه گفت: در مصوبات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بود وزارت بهداشت و وزارت علوم طرح‌های خود را جدا برای آمایش آموزش عالی ارائه کنند. دانشگاه آزاد طرح خود را برای آمایش آموزش عالی آماده کرده ولی توسعه متوازن به همه جا و حتی دانشگاه آزاد برمی‌گردد و دانشگاه آزاد تمام اختیار خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =