تشکیل دانشگاه علوم پزشکی جدید منوط به تشکیل استان جدید است

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: تشکیل دانشگاه علوم پزشکی استانی جدید منوط به تشکیل استان جدید است و در موارد خاص منوط به تأمین شرایط تعیین شده بر اساس شاخص‌های جمعیتی و مساحتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، منصور کبگانیان در جلسه ۱۴۸ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: بحث روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور با توجه به اینکه مطالبه رهبر معظم انقلاب است امری مهم و جدی است. البته در بخش شاخص‌ها در سال‌های اخیر تغییراتی ایجاد شده اما در زمینه اولویت‌ها و… احتیاج به ایده‌پردازی و اجرایی‌سازی داریم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: بحث همسان‌سازی حقوق اساتید و ترمیم آن باعث خوشحالی این قشر شد. این اقدام با توجه به امکاناتی که کشورهای همسایه برای جذب اساتید در نظر می‌گیرند، زمینه جلوگیری از خروج اعضای هیأت علمی را فراهم کرده است.

وی گفت: در سند هوا و فضا مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی شده که در سیستم مکان‌یابی فضایی همکاری با برخی از فعالیت‌های منطقه‌ای به وجود آید و می‌توان با کشور چین و روسیه همکاری کرد و در این بخش با افول رو به رو بوده‌ایم و باید این نگرانی زودتر برطرف شود.

وی افزود: به جز بخش‌های دفاعی و نظامی در بخش‌های دیگر با افول رو به رو بوده‌ایم و گزارشی از نحوه اجرای سند هوا و فضا به زودی ارائه و در دستور کار قرار می‌گیرد. هم اکنون ماهواره‌های بسیار سبک آرایش ماهواره‌ای را تشکیل می‌دهند البته کشور ما در حوزه دانشی پیشرفت‌هایی داشته و خیلی در این زمینه عقب نیست.

کبگانیان گفت: گزارش اجرایی‌سازی سند آمایش آموزش عالی در حوزه سلامت و پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها و سرانه پزشک بحث بسیار مهمی است. اختلاف زیادی در آموزش عالی کشور وجود دارد در برخی رشته‌های علوم انسانی نیروی انسانی زیادی را تربیت کرده‌ایم که افراط بوده است و در مقابل در بخش سلامت با تفریط مواجه شده‌ایم.

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: وزارت بهداشت وظیفه‌ای در تبصره ۳ سند آمایش دارد که دانشگاه‌های خاص در مأموریت ملی و منطقه‌ای باید گزارشی از میزان جذب دانشجو در هر رشته و مقطع تحصیلی را با توجه به نیازهای ناحیه آمایشی مربوطه و بر حسب سیاست‌های اجرایی اقدام ملی ۱۴ از راهبرد کلان ۶ نقشه جامع علمی مربوط به تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها با رعایت ملاحظات آمایش آموزش عالی تهیه کنند.

کبگانیان گفت: تشکیل دانشگاه علوم پزشکی استانی جدید منوط به تشکیل استان جدید است و در موارد خاص تشکیل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مستقل منوط به تأمین استاندارد و اعتبار بخشی شورای گسترش، تأمین شرایط تعیین شده بر اساس شاخص‌های جمعیتی و مساحتی است.

وی تصریح کرد: دانشکده به دانشگاه بعد از تصویب شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور و تصویب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =