هند برای خرید نفت از ایران آماده می شود

پالایشگاه‌های هند آماده می‌شوند تا پس از لغو تحریم های آمریکا واردات نفت ایران را از سر بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از راشا تودی، پالایشگاه‌های دولتی هند در صدد هستند تا خرید نفت خام از ایران را تا اواخر سال 2021 به دلیل انتظار لغو تحریم‌های آمریکا از سر بگیرند.

بر اساس این گزارش پالایشگاه‌های هند واردات نفت از ایران را چندین ماه پس از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران قطع کردند. دولت ترامپ علاوه بر اعمال تحریم‌های نفتی از قرارداد برجام که سال 2018 بین ایران و 5 کشور اروپا و آمریکا انجام شده بود عقب‌نشینی کرد.

دولت بایدن چند هفته‌ای است که به طور مستقیم در وین اتریش در باره توافق هسته‌ای با ایران و امکان دسترسی دو کشور به توافق بحث و مذاکره می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات صورت گرفته، اما پیشرفت عمده‌ای تاکنون حاصل نشده است.

شرکت‌های نفتی هند گفته‌اند: بزرگ‌ترین شرکت پالایشگاهی اویل کورپوریت، باهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه و فرآوری ماناگالور، به دنبال کاهش خریدهای نفتی از دیگر کشورها و ازسرگیری خرید نفت از ایران هستند. این شرکت‌های نفتی این را هم گفته‌اند که خرید نفت از ایران در صورتی خواهد بود که قیمت‌ها واقعی باشد و تحریم‌ها برداشته شود.

قبل از تحریم‌های آمریکا هند بزرگ‌ترین بازار نفت ایران محسوب می‌شد و پس از چین بیشترین خرید را از ایران انجام می‌داد که پس از تحریم‌های آمریکا خرید خود را به طور کامل از ایران قطع کرد، اما چین همچنان خریدار نفت ایران باقی مانده است.

علاوه بر این، ایران برای افزایش تولید و صادرات نفت خام، با توجه به پیشرفت‌هایی که در مذاکرات وین دیده می‌شود خود را آماده می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =