خوزستان داغستان کشتی فرنگی

فرنگی کاران خوزستانی با کسب ۱۱ مدال رنگارنگ، مدال های چهل و یکمین دوره جام تختی را درو کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ چهل و یکمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که روز گذشته با چند ماه تاخیر برگزار شد، تحت تاثیر درخشش کشتی گیران خوزستان قرار گرفت و بیشترین تعداد مدال‌ها به کشتی گیران این استان رسید.

خوزستان مهد کشتی فرنگی ایران

اگرچه از دلاوری ها و افتخارات فرنگی کاران فارس، خراسان و مازندران نمیتوان چشم پوشی کرد اما بدون شک استان خوزستان را میتوان مهد کشتی فرنگی ایران دانست. حبیب اخلاقی،حمید بنی تمیم،پیام بویری،پرویز زیدوند،سعید عبدولی و امیر قاسمی منجزی تنها بخشی از فرنگی کاران عنوان دار ایران در میادین بین المللی محسوب میشوند.

تیم ملی در قرق خوزستانی‌ها

در سالیان اخیر همواره بخش اعظمی از کشتی گیران دعوت شده به تیم ملی را، فرنگی کاران خوزستانی تشکیل داده اند. اکنون که محمد بنا و تیمش دهمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی را برای حضور در مسابقات المپیک سپری میکنند، از میان چهارده کشتی گیر دعوت شده به اردوی تیم ملی، باز هم خوزستان با پنج کشتی گیر بیشترین سهمیه را دارد. مهدی محسن نژاد،حسین اسدی،امین کاویانی نژاد،امیر قاسمی منجزی و امین میرزازاده پنج فرنگی کار خوزستانی در مرحله دهم اردوی تیم ملی محسوب میشوند.

درخشش در جام تختی

روز گذشته چهل و یکمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد. در پایان این رقابتها که نخستین مرحله انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نیز محسوب میشد، فرنگی کاران خوزستانی موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۴ مدال برنز شدند و در مجموع ۱۱ گردن آویز جام تحتی را از آن خود کردند.

مدال طلا

در این دوره از رقابتهای جام تختی خوزستانی ها ۴۰ درصد مدال های طلا را تصاحب کردند و از مجموع ۱۰ وزن مسابقات، در ۴ وزن موفق به کسب نشان طلا شدند. در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی، در وزن ۶۷ کیلوگرم محمد الیاسی، در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری و در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری چهار خوزستانی طلایی این رقابتها بودند.

مدال نقره

خوزستانی ها در ۷ وزن این مسابقات به فینال رسیدند و علاوه بر چهار کشتی گیر طلایی ، سه کشتی گیر دیگر این استان نیز به مدال نقره دست یافتند. در وزن ۶۳ کیلوگرم سامان عبدولی، در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی و در وزن ۹۷ کیلوگرم آرمان علیزاده به مدال نقره مسابقات رسیدند.

مدال برنز

خوزستانی ها ۴ نشان برنز این رقابت ها را نیز بدست آوردند. محمد حسینوند پناهی و احمدرضا ناصرپور در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم و مهران سعادتی فر در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شدند.

در پایان چهل و یکمین دوره مسابقات جام تختی، فرنگی کاران خوزستان تنها در دو وزن ۷۲ کیلوگرم و ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال نشدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =