وقوع تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک «باید» است که دانشگاهیان باید آن را رقم بزنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقوع تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک «باید» است و همراهی با این تحول، یک ضرورت است که خود دانشگاهیان باید آن را رقم بزنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، چهل و ششمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل عصر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه گفت: اکنون زمان آن رسیده که دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه جدید و اصلی خود را در جامعه پیدا کند و برای این امر نیاز به یک تحول داریم. وقوع تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک «باید» است و همراهی با این تحول، یک ضرورت است که خود دانشگاهیان باید این تحول را رقم بزنند.

وی ادامه داد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، باید از ارائه دروس صرفاً حفظی و غیرعمقی پرهیز کرد و به درس های عملی و فایده محور روی آورد. آموزش در کل دنیا یکی از بهترین تجارت های دنیا به شمار می رود، اما دانشگاه های ما در این زمینه نتوانسته مثمرثمر واقع شود. اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم، باید ابتدا تحول را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آموزش عالی باید در هر شهر یک هسته دانش بنیان داشته باشد که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فناورانه آن شهر نقش ایفا کند، افزود: برای ورود دانشگاه به توسعه اقتصادی و فناورانه نیاز است تا هر منطقه مورد آمایش سرزمینی قرار گیرد و دانشگاه نیازها را احصاء و در راستای رفع آن نیازها اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096339

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =