باشگاه هیئت علمی علوم پزشکی برای رفع دغدغه استادان تشکیل شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر رفع دغدغه‌ها و مشکلات اعضای هیئت علمی گفت: برای شنیده شدن صدای استادان، باشگاه هیئت علمی علوم پزشکی تشکیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ جلسه بررسی مسایل صنفی اعضای هیات علمی علوم پایه پزشکی ،بهداشت و تخصصی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت و نمایندگان صنفی اعضای هیئت علمی علوم پایه وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مهکی به عنوان نماینده این تشکل مسائل مربوط به اعضای هیئت علمی علوم پایه را به صورت دسته بندی شده مطرح کرد و در خصوص مطالبات این قشر به ویژه درباره قوانین و آیین نامه های موجود و لزوم بازنگری آنها، حقوق و دریافتی اعضای هیئت علمی، مسائل مربوط به بازنشستگی، امور رفاهی و مسائل دیگر صنفی به ذکر نظرات پرداخت.

در ادامه علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به نیازها و مطالبات نیروی انسانی درهر سازمان در جهت ارتقا کیفیت خاطرنشان کرد: تمام تلاش معاونت آموزشی بر رفع دغدغه‌ها و مشکلات اعضای هیئت علمی بوده و اقدامات خوبی در پیگیری مسائل آنها چه در خصوص افزایش حقوق و مزایای دریافتی و چه مسایل دیگر همچون اصلاح آیین نامه‌ها انجام گرفته است.

حقدوست تفاوت نگاه ازدید یک مسئول و یک تشکل صنفی را طبیعی برشمرد و افزود: در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ اما در اصل قضیه همه با هم هم نظر هستیم.

وی تاکید کرد: به نتیجه رساندن برخی از مطالبات کار نسبتا دشواری است ولی تلاش می کنیم که قسمت عمده مطالبات اصلی و منطقی اعضای هیئت علمی محقق شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: متأسفانه نسبت بودجه اختصاص داده شده به حوزه آموزشی در مقایسه با کل بودجه وزارت بهداشت عدد ناچیزی است و به همین دلیل مشکلات زیادی در حوزه رفاهی وجود دارد که باید با پیگیری های زیاد حل شود.

وی اظهار داشت: بودجه فصل آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در قانون بودجه ۱۴۰۰ با پیگیری های زیاد افزایش قابل قبولی پیدا کرده است که البته هنوز کارهای زیادی دراین زمینه باید انجام شود.

حق دوست گفت: برای شنیده شدن صدای اعضای هیئت علمی، باشگاه هیأت علمی تشکیل شده است که مطالبات اعضای هیئت علمی را پیگیری می کنند و امیدواریم بتوانیم ضمن رفع دغدغه ها و مشکلات موجب ارتقاء کیفیت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =