سازمان ملل در حد یک دولت کوچک نیز از خود اختیار ندارد/آمریکا همچنان حامی «تل آویو»

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سازمان ملل به سازمانی در اختیار دولت آمریکا و رژیم صهیونستی تبدیل شده است و بیش از آن که یک سازمان بین المللی باشد به یک سازمان دولتی شباهت دارد که تی در حد یک دولت کوچک نیز از خود اختیار ندارد.

جواد بخشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص ممانعت آمریکا از تصویب قطعنامه در جلسات اخیر سازمان ملل علیه رژیم صهیونستی اظهار داشت: رویه سازمان ملل در قبال تحولات فلسطین اشغالی در سال های گذشته تقریبا ثابت بوده است، با وجود به راه افتادن اعتراض‌های گسترده در اقصی نقاط جهان علیه جنایت های رژیم صهیونستی و آگاهی سازمان ملل از این اعتراضات،اما این سازمان همچنان اراده ای برای محکوم کردن اقدامات رژیم اشغالگر ندارد.

وی ادامه داد: گوترش دبیرکل سازمان ملل با چشم پوشی از شهادت نزدیک به 300 مرد، زن و کودک مظلوم فلسطینی طوری سخن گفت که انگار این تجاوز و جنایت روندی دو طرفه است در حالیکه امروز در دنیا همه می دانند که چه اتفاقاتی درفلسطین در حال زخ دادن است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه بیان داشت: دلیل عمده بی تفاوتی سازمان ملل به جنایات اسرائیل این است که این سازمان در خاک آمریکا است و بخش زیادی از بودجه آن توسط آمریکا تأمین میشود، بنابراین خود را مدیون دولت آمریکا میداند و  در همین راستا هم دولت آمریکا و لابی قدرتمند صهیونستی اجازه نخواهند نداد علیه اسرائیل اتفاق خاصی روی دهد.

وی گفت: دولت آمریکا و شخص جو بایدن در این روزها مرتب با نخست وزیر رژیم صهیونستی بنیامین نتانیاهو در ارتباط هستند و از جنایت های این رژیم کاملا آگاهند، اما اراده ای برای توقف آن ندارند، طبیعتا منافع اقتصادی و وجود لابی های قدرتمند اجازه کنش فعال به سازمان ملل را نمیدهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واکنش کشور های کوچک و بزرگ دنیا و تظاهرات خیابانی مردم آنها در سراسر جهان و همچنین تظاهرات امروز ملت ایران ثابت کرد که سازمان ملل حتی در حد یک دولت کوچک نیز از خود اختیار ندارد و همانطور که تاکنون آمریکا اجازه صدور قطعنامه ای علیه اسرائیل را نداده است، بعد از این هم این اجازه را  نخواهد داد و به ظلم علیه ملت فلسطین ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =