مشارکت مردم در انتخابات باید آگاهانه باشد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی گفت: مشارکت آگاهانه و انتخاب مسئولانه  مردم به مشارکت بدون شناخت از کاندیدا ارجحیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مشارکت در انتخابات یکی از مهم‌ترین تاییدهای نظام توسط مردم است؛ اما مهمتر از  حضور پای صندوق‌های رای‌گیری، مشارکت آگاهانه و انتخاب فرد اصلح، اهمیت دارد. 

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: حضور و مشارکت مردم یکی از مهمترین موضوعات این دوره از انتخابات است چراکه امکان دارد مسائل اقتصادی در حضور مردم تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر آگاهی سیاسی مردم بیان کرد: مشارکت آگاهانه و انتخاب مسئولانه مردم به مشارکت بدون شناخت از کاندیداهای ریاست جمهوری ارجحیت دارد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مردم از 2 منظر به برگزاری انتخابات و مشارکت نگاه می‌کنند، گفت: مردم  به انتخابات نگاه تکلیفی و اعتقادی و محاسبه‌گرایانه از جهت منافع شخصی و جمعی دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری به عنوان گام نخست شکل‌گیری دولت جوان حزب اللهی مدنظر رهبر انقلاب عنوان کرد: مسئولان و کاندیداهای احتمالی باید به مردم برای مشارکت با هدف تغییر وضع موجود و جلوگیری از استمرار یافتن شرایط سخت اقتصادی و معیشتی کنونی انگیزه دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی مانند هشتگ‌گذاری، تهیه فیلم کوتاه، عکس‌نوشته در تبیین برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها اثر گذار است. همچنین باعث می‌شود مردم با شناخت کافی فرد مناسب برای جایگاه ریاست جمهوری را انتخاب کنند.

وی وظیفه نخبگان را در روشنگری سیاسی جامعه بسیار مهم دانست و گفت: مردم باید آگاه باشند که استمرار تفکری مانند دولت کنونی یا حامی جریان غرب گرا در کشور باعث آسیب زدن به منافع ملی می‌شود.

هاشمی با انتقاد از شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری و  پرهیز از بیان و طرح برنامه‌های نامعتبر و غیر واقعی که تولید توقع و انتظار در جامعه می‌کند، عنوان کرد: شعارها و وعدهای انتخابانی باید در راستای حل مشکلات مردم و جامعه باشد.

این استاد دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید کردند، گفت: کاندیداها باید راه‌ حل مشکلات کشور، از طریق اتکا به ظرفیت‌های داخلی را برای مردم تبیین کنند. بسیاری از مشکلات را نمی‌توان با نگاه به خارج حل کرد.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات پیش رو نباید در دام دوقطبی‌ سازی‌های مخرب یا دروغین گرفتار شوند. البته برخی از دوقطبی‌ها مثبت و  ایجابی مانند کارآمدی – ناکارآمدی، فساد – فسادستیزی، شفافیت –نبود شفافیت در رقابت بین کاندیداهای ریاست جمهوری است. 

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر امیدآفرینی در جامعه  یکی از اصلی‌ترین الزامات کشور است، گفت: امیدآفرینی در جامعه با تبیین، برجسته‌سازی و تاکید بر امکانات، منابع، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور با استفاده از ظرفیت مراجع، نخبگان و گروه‌های مرجع باید انجام شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به  پاسخگویی اقناعی و روشنگری نسبت به تبلیغات جریانات غرب‌گرا خاطرنشان کرد: مردم نسبت به وعده‌های زودگذر پوپولیستی و عوام فریبانه که بعضا در فضای تبلیغات انتخاباتی مطرح شده، باید توجیه شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1096499

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =