سازمان ملل: طرف‌ها به آتش‌بس غزه پای‌بند باشند

منابع دیپلماتیک اعلام کردند سازمان ملل خواستار پای‌بندی به آتش‌بس غزه شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل خواستار پای‌بندی طرف‌ها به آتش‌بس در غزه شده است.

این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد: «نیاز فوری به جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم ساکن در نوار غزه وجود دارد.»

امروز شهروندان کشورهای مختلفی در سرتاسر جهان گردهم آمدند تا همبستگی خود را یک روز پس از اعلام آتش‌بس در نوار غزه با مردم فلسطین ابراز کنند.

این افراد در نقاط مختلف دنیا از دولت‌هایشان خواستند تا تحریم‌هایی نظامی علیه رژیم اشغالگر وضع کنند و صادرات اسلحه به رژیم اشغالگر را متوقف کنند.

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود، اما روز گذشته گروه‌های مقاومت و نیروهای اشغالگر اعلام آتش‌بس کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته (جمعه) آتش‌بس در غزه و شکست خود برابر مقاومت فلسطین را اعلام کرد.

منابع خبری ساعاتی پیش اعلام کردند همزمان با برقراری آتش‌بس، ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه آغاز شد. این کمک‌ها که شامل داروها، مواد غذایی و سوخت مورد نیاز است، از طریق «گذرگاه ابوسالم» وارد غزه شد. ورود بسیاری از کامیون‌های حامل سوخت، تجهیزات پزشکی و خوراک حیوانات و بسیاری از نیازهای ضروری دیگر به غزه آغاز شده است.

پیش‌تر مقامات سازمان جهانی بهداشت در زمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواستار یک آتش‌بس بشردوستانه شده بودند تا بتوانند به این منطقه کمک‌های بهداشتی و پزشکی برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =