نارضایتی از وضعیت فعلی مردم را به سمت جریان مخالف دولت سوق می دهد

رئیس خانه احزاب گفت: ممکن است نارضایتی ها و آثار منفی فعلی باعث شود مردم به سمت داوطلبین وابسته به جریان های مخالف دولت مستقرحرکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شهاب الدین صدر رئیس خانه احزاب، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با آرایش سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان اظهار داشت:  حتما از گرایش های مختلف سیاسی نامزد هایی خواهیم داشت تا سلایق مختلف مردم تامین شود، چراکه کسانی که پای صندوق های رای میروند باید احساس کنند که کاندید مورد نظر آنها در صحنه حضوردارد.

وی گفت: باید منتظر ماند تا شورای نگهبان احراز صلاحیت کند اما طبق تجربیات گذشته در انتخابات گمان میرود که با شش الی ۱۰ نفر از کاندیداها در مناظرات همراه باشیم. 

صدر در خصوص چگونگی جهت گیری مردم  نسبت به  احزاب بیان داشت: به لحاظ کلی وضعیت معیشت و اقتصادی مردم دچار مشکل است و مردم از عملکرد دولت روحانی خصوصا دوره اخیر ناراضی هستند. افزایش قیمت دلار و ارز، طلا و سکه که در تمام فرایند اثر گذار کشور مانند واردات  تاثیر داشته است.

 رئیس خانه احزاب افزود: این افزایش ها حتی در تولید کالاهای داخلی هم به نوعی ارتباط پیدا می کند و قیمت مایحتاج مردم دائما درحال تغییر است که تنگناهای زیادی برای مردم بوجود آورده و در زندگی مردم تاثیر گذاربوده است.

وی ادامه داد: محقق نشدن شعارها و وعده های دولت روحانی آثار منفی در ذهن مردم به جا گذاشته و این پدیده خوبی نیست چراکه این نارضایتی ها ازعملکرد دولت و دستگاه اجرایی درمردم این احساس را بوجود می آورد که به سمت جریان، فکر و سلیقه ای بروند که از دولت فعلی و به صورت مشخص رئیس جمهور فعلی متفاوت باشد.

صدر در رابطه با جهت گیری مردم به سوی حزب متفاوت گفت: اصلاح طلبان از رئیس جمهور فعلی حمایت کردند و تمایل به افراد اصلاح طلب در افراد دیده میشود، بنابراین ممکن است این نارضایتی ها و آثار منفی فعلی باعث شود مردم به سمت نامزدها و جریان های مخالف دولت فعلی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: البته اینها پیش بینی است و ما شاهد بودیم که در دوره های قبل نیز اتفاقات غیر منتظره زیادی می افتاد و نظر مردم نسبت به کاندیداها تغییر میکرد. ما نیز باید تلاش کنیم که مردم در پای صندوق های رای اعمال سلیقه کنند.

صدر گفت: رفتار جریانات سیاسی تا روز انتخابات تعیین کننده است. مردم اگر در یک جریان سیاسی پختگی، دلسوزی و تدبیری ببینند و از همه مهم تر برنامه ای برای آینده مشاهده کنند، اهمیت دارد و تاثیر گذار است.

رئیس خانه احزاب با تاکید بر منافع مردم در کشور ذکر کرد: برنامه های کانیداها نباید شخص محورباشد چرا که مشکل کشور در برنامه های دولت است. وقتی سیاست های کلی نظام و برنامه های پنج ساله مردم وجود دارد دولت باید در این چهارچوب حرکت کنند و این قوانین بالا دستی را اجرا کنند.

وی ادامه داد: بعضی از نامزد ها به حالت پوششی ثبت نام کرده اند که پسندیده نیست و در ذهن مردم شکل خوبی ندارد چراکه کسی که قصد دارد در انتخابات شرکت کند خودش باید با تمام قدرت در انتخابات شرکت کند نه اینکه افراد کمکی نیز با خود در انتحابات و مناظرات به همراه داشته باشد.

صدر در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر وضعیت معیشت عاملی که به روی انتخابات تاثیر گذار خواهد بود شیوع جهانی کرونا است که بار روانی سنگینی ایجاد کرده، اینکه مردم در گذشته در مساجد و برخی مکان ها تجمع انتخاباتی داشتند و اکنون تبلیغات کاندیدا به صورت مجازی شده است تاثیر را خود در تبادل نظر بین مردم و انتخابات خواهد گذاشت.

کد خبر: 1096600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =