امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام‌نور

ثبت‌نام مرحله ارزشیابی علمی معرفی شدگان مصاحبه آزمون دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ امروز، ۲ خردادماه به پایان می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، فرآیند ثبت‌نام مرحله ارزشیابی علمی معرفی‌شدگان مصاحبه آزمون دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز شد و امروز یک‌شنبه ۲ خرداد به پایان می‌رسد.

معرفی‌‍شدگان به مصاحبه دوره دکتری در این دانشگاه، لازم است ضمن مطالعه دقیق و مجدد دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری PHD (نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰) و همچنین اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های این دانشگاه برای ثبت‌نام به سامانه مصاحبه دکتری - مدد این دانشگاه به آدرس اینترنتی madad.pnu.ac.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نحوه ثبت‌نام در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

با انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ داوطلبان در قسمت «اطلاعات رشته امتحانی» می‌توانند مشاهده کنند که آیا مجاز به شرکت در مصاحبه رشته‌ها و دانشگاه‌های انتخابی خود هستند یا خیر. کسانی که با توجه به مندرجات کارنامه برای مرحله ارزیابی تخصصی به مصاحبه دعوت شده‌اند، در صورت تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری یا همان مصاحبه ابتدا باید نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری تخصصی اقدام کنند.

برای تکمیل این فرم داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و بعد از پرداخت هزینه تعیین شده، مدارک خود را بارگذاری کنند. لازم به ذکر است که عدم تکمیل این فرم توسط داوطلب به معنی انصراف وی از ادامه فرآیند گزینش است.

با انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری و تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی توسط داوطلبانی که به مرحله ارزیابی تخصصی (مصاحبه) دعوت شده اند، تمامی دانشگاه‌های پذیرنده اقدام به برگزاری مرحله مصاحبه می‌کنند. مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه پیام نور نیز به صورت مستقل، حدودا به مدت یک ماه برای ۶۵ رشته امتحانی برگزار می‌شود.

همچنان اطلاعات دقیقی از زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه پیام نور در سال ۱۴۰۰ موجود نیست، اما پیش بینی می‌شود که در بازه زمانی اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه ۱۴۰۰ این فرآیند به انجام برسد.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۰

حضور در جلسه مصاحبه در تمامی دوره‌های مقطع دکتری مستلزم پرداخت هزینه مصاحبه دکتری است که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری، داوطلبانی که در یکی از واحدهای دانشگاه پیام نور برای ارزیابی تخصصی و بررسی سوابق علمی و آموزشی برای حضور در جلسه مصاحبه دعوت شده اند، باید اقدام به پرداخت هزینه تعیین شده از سوی مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، کنند.

در نتیجه متقاضیانی که قصد دارند در مصاحبه دانشگاه پیام نور شرکت کنند، باید مبلغ تعیین شده را به شماره حساب ارائه شده توسط دانشگاه پیام نور، واریز کنند. البته افراد باید دقت داشته باشند که اگر در چند رشته انتخابی خود در یک واحد دانشگاه پیام نور دعوت به مصاحبه شده باشند، باید بدون توجه به تعداد کد رشته‌ها منحصرا یک بار هزینه را پرداخت کنند.

در زمان برگزاری مصاحبه به همراه داشتن برخی از مدارک هویتی و تحصیلی از ملزومات حضور در جلسه است. بدیهی است که بررسی و ارزیابی تخصصی (مصاحبه) برای هر داوطلب فقط یک بار انجام می‌گیرد و عدم مراجعه داوطلب در زمان تعیین شده به منظور انصراف او تلقی می‌شود.

داوطلبان باید در روز مصاحبه اصل و کپی تمامی مدارک زیر را به همراه داشته باشند؛ اصل و کپی کارت پایان خدمت سربازی (مخصوص داوطلبان آقا)، پرینت کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته، اصل و کپی مدارک مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان (مخصوص داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران و رزمندگان)، اصل و کپی حکم کارگزینی و اصل گواهی استمرار همکاری (مخصوص داوطلبان مشمول سهمیه مربیان)، دو قطعه عکس ۴×۳ پشت نویسی شده، ارائه اصل مدارک پژوهشی از جمله پایان نامه کارشناسی ارشد، مقاله و یا کتاب چاپ شده به همراه تصویر جلد و صفحات مربوط به شناسنامه مقاله یا کتاب ارائه شده، ارائه اصل و کپی مدارک مربوط به زبان انگلیسی که حداقل دارای دو سال اعتبار باشند و اصل فیش واریزی هزینه مصاحبه، مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه هستند. 

لازم به ذکر است، اگر مدرک تحصیلی ارائه شده فاقد معدل باشد، متقاضی باید اصل ریز نمرات و یا گواهی معدل خود را که با مهر محل تحصیل خود ممهور شده است، ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =