رقابت میلان، ناپولی و یوونتوس برای دو سهمیه باقی مانده

سری آ ایتالیا امشب با مشخص شدن تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ از چارچوب هفته پایانی رقابت‌های سری آ امشب تیم‌های میلان، ناپولی و یوونتوس برای کسب دو سهمیه باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا رقابت خواهند کرد.

اینتر - اودینزه؛ روز اهدای جام

اینتری‌ها در حالی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز به مصاف حریف خود خواهند رفت که حدود سه هفته قبل قهرمانی خود در سری آ را قطعی کرده بودند اما تا کنون جام قهرمانی به آنها اهدا نشده بود. هواداران نراتزوری پس از برگزاری دیدار کاملا تشریفاتی در برابر اودینزه جام قهرمانی ایتالیا را در دستان سمیر هندانوویچ کاپیتان تیم خود خواهند دید. این بازی برای اودینزه نیز دیداری تشریفاتی محسوب می‌شود چرا که نه می‌توانند سهمیه اروپا بگیرند و نه در خطر سقوط به دسته پایین تر قرار دارند.

میلان - آتالانتا؛ روسنری راهی جز بردن ندارد

یکی از سه دیدار حساس امشب برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بین میلان و آتالانتا از ساعت ۲۳:۱۵ به انجام خواهد رسید. این دیدار برای نراتزوری های برگامو از حساسیت کمتری برخوردار است چراکه آنها سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورده اند و در این دیدار برای حفظ رده دوم جدول به میدان خواهند رفت. اما روسنری امشب یکی از شب های حساس تاریخ خود را سپری خواهد کرد. آنها اگر میخواهند بدون توجه به دیگر دیدار ها ، صعود به لیگ قهرمانان را جشن بگیرند راهی جز بردن و کسب سه امتیاز در دیدار امشب نخواهند داشت. میلانی ها در صورت پیروزی در این بازی علاوه بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، مقام نایب قهرمانی را نیز بدست خواهند آورد.

ناپولی - هلاس ورونا؛ فاصله با لیگ قهرمانان، سه امتیاز

ناپلی ها نیز در دیداری همزمان با میلان به مصاف هلاس ورونا خواهند رفت که برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا به هر سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارند. ناپولی در این دیدار میزبان تیمی خواهد بود که با ۴۴ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و این دیدار برایشان کاملا تشریفاتی خواهد بود چرا که امتیازات این بازی تاثیری در رتبه آنها در جدول نخواهد داشت. این موضوع می تواند در انگیزه آنان برای این دیدار تاثیرگذار باشد و ناپولی راحت تر بتواند آنها را شکست دهد و سهمیه لیگ قهرمانان را بدست بیاورد.

یوونتوس - بولونیا؛ بیانکونری چشم انتظار لغزش رقبا

یوونتوسی‌ها امشب یکی از پراسترس ترین شب‌های فوتبالی خود را پشت سر خواهند گذاشت. کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کمترین انتظاری است که هواداران بیانکونری از بازیکنان تیمشان در دیدار امشب خواهند داشت. شاگردان پیرلو که بعد از ده فصل متوالی جام قهرمانی را از دست دادند حالا در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز قرار گرفته اند. آنها امشب باید علاوه بر پیروزی در برابر بولونیا چشم انتظار توقف میلان یا ناپولی در برابر حریفانشان نیز باشند. اگر ناپولی و میلان در دیدار های امشب به برتری برسند یوونتوس با هر نتیجه ای نیز پیروز شود، دستش از لیگ قهرمانان اروپا سال آینده کوتاه خواهد بود.

وضعیت جدول و معادلات کسب سهمیه

در جدول رده بندی سری آ ایتالیا تیم قهرمان اینتر با ۸۸ امتیاز صدرنشین است و آتالانتا که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده است با ۷۸ امتیاز تیم دوم جدول است. رقابت کسب سهمیه بین تیم های سوم تا پنج جدول خواهد بود جایی که میلان و ناپولی در امتیاز ۷۶ مساوی هستند و در صورت پیروزی در دیدارهای امشب به طور قطع به لیگ قهرمانان اروپا صعود خواهند کرد. هر یک از این تیم‌ها در دیدار امشب پیروز نشود باید چشم انتظار عدم نتیجه گیری یوونتوس بماند. اما بیانکونری تیم پنجم جدول باید یک چشمش به دیدار برابر بولونیا و یک چشمش به میدان های برگامو و ناپل باشد تا با توقف یکی از تیم های میلان یا ناپولی بتواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بدست بیاورد.

وضعیت انتهای جدول

سری آ ایتالیا در پایین جدول وضعیت پیجیده ای ندارد. تیم‌های پارما، کرتونه و بنونتو سقوطشان از هفته‌های قبل قطعی شده و دیدارهای هفته پایانی برایشان جنبه تشریفاتی داشته است به همین دلیل بازی تیم‌های کروتونه و پارما با حریفان و همچنین دیدار کالیاری و جنوا که تاثیری روی جدول ندارد یک روز زودتر سایر تیم ها برگزار شده که این نتایج بدست آمده است؛

سمپدوریا ۳ - ۰ پارما
کروتونه ۰ - ۰ فیورنتینا
کالیاری ۰ - ۱ جنوا

دیدارهای امشب سری آ بدین شرح است؛

اینتر _ اودینزه
آتالانتا _ میلان
بلونیا _ یوونتوس
ناپولی _ هلاس ورونا
ساسولو _ لاتزیو
اسپتزیا _ رم
تورینو _ بنونتو

انتهای پیام/

کد خبر: 1096622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =