پرواز به توکیو با شکست قهرمان جهان

ناهید کیانی با صعود به فینال مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا موفق به کسب سومین سهمیه تکواندو ایران شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور ۸۴ تکواندوکار از ۲۸ کشور به میزبانی"امان" اردن و در سالن کمپینسکی این شهر برگزار شد.

کیانی المپیکی شد

ناهید کیانی نماینده وزن منهای ۵۷ کیلوگرم تکواندوی ایران توانست در اولین دیدار خود با نتیجه قاطع ۱۴ بر صفر تکواندوکار هنگ کنگی را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. کیانی در دور دوم فاناپا هارنسوجین تایلندی دارنده مدال طلای جهان و آسیا را در یک دیدار نفسگیر ۱۸ بر ۱۶ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. بانوی هوگو پوش ایران در این مرحله به مصاف دارنده مدال نقره نوجوانان آسیا از کشور میزبان رفت و با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل حریف اردنی فینالیست شد و جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کرد. در این مسابقات دیدار فینال برگزار نمیشد و هر دو فینالیست جواز حضور در المپیک را کسب میکردند.

تکواندوی ایران در المپیک

تکواندوی ایران تا کنون موفق به کسب سه سهمیه المپیک شده است. پیش از این آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی از طریق رنکینگ المپیک موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده بودند و ناهید کیانی موفق به کسب سومین سهمیه تکواندو در المپیک شد. همچنین مهلا مومن زاده دیگر بانوی هوگوپوش ایران علیرغم کسب مدال برنز مسابقات موفق به کسب جواز المپیک نشد.

روز گذشته این رقابتها پس از دو روز و با معرفی ۱۶ تکواندوکار راه یافته به المپیک به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =