لودریان: خطر آپارتاید بلند مدت اسرائیل وجود دارد

وزیر امور خارجه فرانسه نسبت به خطر آپارتاید طولانی مدت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران در مورد خطر آپارتاید طولانی مدت در فلسطین اشغالی و در صورت عدم موفقیت فلسطینیان در دستیابی به یک کشور مستقل هشدار داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های فرانسه با اشاره به درگیریهای اخیر بین صهیونیست‌ها و اعراب که در چندین شهر فلسطین اشغالی آغاز شده، نسبت به تداوم آپارتاید از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی یکی از اولین مقام‌های ارشد فرانسوی است که اصطلاح آپارتاید را با اشاره به رژیم اسرائیل به کار برد.

لودریان گفت: «این به وضوح نشان می‌دهد که اگر ما در آینده راه حل دیگری غیر از راه حل دو دولتی داشته باشیم، عناصر تشکیل دهنده آپارتاید با دوام را در اختیار خواهیم داشت.»

لودریان افزود که اگر رژیم اسرائیل به حیات خود بر اساس یک کشور ادامه داده وهمچنین وضعیت موجود را حفظ کند خطر آپارتاید زیاد خواهد بود. وی افزود که وضعیت موجود نیز چنین موردی را ایجاد می‌کند.

نظامیان صهیونیست روز یکشنبه در ادامه جنایات خود با تشدید تدابیر نظامی در مسجدالاقصی و حمایت از ورود شهرک‌نشینان تندرو به این مسجد، بار دیگر با نمازگزاران فلسطینی درگیرشدند و دست‌کم ۶ فلسطینی را دستگیر کردند.

صهیونیست‌ها روز یکشنبه پس از ۱۹ روز از بسته ماندن باب المغاربه (یکی از دروازه‌های ورود به مسجدالاقصی)، آن را به روی شهرک‌نشینان صهیونیست باز کردند تا آنها تحت تدابیر شدید امنیتی با پشتیبانی پلیس و نیروهای ویژه اسرائیلی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شوند که این امر به درگیری میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران و کارمندان این مکان مقدس منجر شد.

پلیس رژیم صهیونیستی ، صبح امروز مسجد القبلی را از نمازگزاران خالی کردند و با استقرار در داخل و محوطه این مسجد، زمینه را برای ورود شهرک‌نشینان فراهم کردند. به این ترتیب درگیری‌ها در مسجدالاقصی از صبح امروز پس از سه‌ هفته توقف، از سرگرفته شد.

به دنبال این حادثه وزارت خارجه فلسطین نیز تداوم حملات نیروهای امنیتی اسرائیل و شهرک‌نشینان تندرو علیه مسجدالاقصی را محکوم و تاکید کرد که چنین اقداماتی تلاش‌های بین‌المللی برای تثبیت آتش‌بس و بازگشت به روند صلح را از بین خواهد برد.

 «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به رژیم صهیونیستی درباره بازگشت به میدان تنش و درگیری با از سرگیری تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، تداوم محاصره محله الشیخ جراح و بازداشت فلسطینیان هشدار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =