اعتماد شهرک نشینان به سامانه گنبد آهنین از بین رفت

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در این ۱۲ روز اعتماد شهرک نشینان به سامانه گنبد آهنین از بین رفت و بورس سهام رژیم صهیونیستی ۳۰ درصد سقوط کرد، لذا تل آویو برای جبران این آسیب ها نیازمند کمک آمریکا خواهد بود.

مرتضی غرقی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص آتش بس وضع شده میان گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آتش بس در این مقطع فرصت مناسبی برای بازسازی فلسطینیان است. 

وی با بیان اینکه معادلات جنگ با ورود موشکهای بومی فلسطین تغییر کرده، گفت: در گذشته این رژیم به صورت یکجانبه حمله می‌کرد در حالی که پاسخ مناسبی از گروه‌های مقاومت دریافت نمی کرد، اما در حال حاضر فلسطینیان در پاسخ موشک های رژیم صهیونیستی آنها را موشک باران میکنند، چه بسا اگر این معادله سال‌ها قبل رقم خورده بود مهاجرت یهودیان جهان به اسرائیل صورت نمی گرفت.

غرقی افزود: برگ برنده مهم در این نبرد برای فلیسطینیان اتحاد بینشان و همراهی و حمایت آن ها در همه جای سرزمین های اشغالی از حماس و مقاومت بود.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: اعتراضات مردمی در اروپا و آمریکا نشان داد که تنفر جامعه جهانی از این رژیم بیش از گذشته شده است.

وی ادامه داد: برگ برنده دیگر فلیسطینیان در این نبرد اثبات ناکارامدی و ناتوانی سامانه گنبد آهنین در رهگیری همه موشک های شلیک شده و ایجاد ترس و وحشت بی سابقه در میان شهرک نشینان بود.

غرقی در خصوص نشانه های پیروزی مقاومت در این نبرد نیز بیان داشت: جامعه جهانی به مظلومیت ملت فلسطین پی برد و تنفر از رژیم صهیونیستی بیشتر شد، همچنین اسرائیل تاکنون عادت به ضربه زدن و فرار کردن داشت اما این نبرد معادلات را تغییر داد.

این کارشناس مسائل منطقه اظهارکرد: اعتماد به نفس مقاومت نسبت به گذشته نیز افزایش یافته است و از این پس دولت های عربی منطقه که برای اسرائیل فرش قرمز پهن کرده بودند در روابط خود با آنها تأمل بیشتری خواهند کرد زیرا جوّ جامعه مسلمانان بیشتر از گذشته علیه این رژیم شده است و نزدیکی به این رژیم می تواند پایگاه مردمی این حکومت ها را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل چند روزی تعطیل شد و فعالیت های فرودگاه بن گوریون برای ۲۴ ساعت متوقف شد که این بی سابقه بود. 

غرق در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد شهرک نشینان به سامانه گنبد آهنین از بین رفت و بورس سهام اسرائیل نیز در این ۱۲ روز ۳۰ درصد سقوط کرد و اسرائیل شرایط سختی را سپری کرد و برای جبران این آسیب ها نیازمند به کمک آمریکا خواهد بود. همانطور که اسرائیل موریانه وار فلسطین را اشغال کرد به نظر می رسد به همان گونه نیز درحال فروپاشی است.

کد خبر: 1096712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =