سردرگمی سیاسی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی

نظرسنجی‌های مختلف درباره حمایت‌های صهیونیست‌ها از احزاب خود، نتیجه‌های متفاوتی داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در گزارشی نوشت: نتیجه نظرسنجی شبکه ۱۲ اسرائیل که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اگر انتخابات امروز برگزار شود حزب لیکود (حزب حاکم) ۳۰ کرسی،  حزب یش عتید ۲۱ کرسی و حزب آبی و سفید ۱۰ کرسی پارلمان را بدست می‌آورند.

بر این اساس، حزب یش عتید و رئیسش یائیر لاپید چهار کرسی بیشتر از انتخابات قبلی کسب می‌کنند.

بدنبال شکست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در تشکیل کابینه، ریوون ریولین، رئیس این رژیم، از لاپید خواست کابینه بعدی را تشکیل دهد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب یامینا عملکرد ضعیف‌تری نسبت به انتخابات قبل خواهد داشت. در این نظرسنجی از ۵۵۰ نفر در اراضی اشغالی سوال شد و درصد خطای آن نیز ۳.۱ اعلام شده است.

از سوی دیگر، نتیجه نظرسنجی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز نشان داد اگر انتخابات امروز برگزار شود، حزب لیکود بازنده خواهد بود. بر اساس این نظرسنجی، حزب لیکود تنها ۲۹ کرسی را بدست می‌آورد و تعداد کرسی‌های حزب آبی و سفید گانتس نیز به ۱۱ می‌رسد.

نتیجه نظرسنجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:
لیکود (۲۹ کرسی)، یش عتید (۲۲)، آبی و سفید (۱۱)، یامینا (۸)، فهرست مشترک اعراب (۸)، قدرت یهودی (۸)، کار (۷)، شاس (۷)، یهودیت تورات متحد (۶)، اسرائیل خانه ماست (۵)، امید تازه (۵)، مرتز (۴)، رعم (۰).

درصد خطای این نظرسنجی نیز ۳.۸ اعلام شده است.

شایان ذکر است، کارشناسان معتقدند تجاوز به نوار غزه منجر به تعمیق بحران سیاسی داخلی در اراضی اشغالی شده است و این امر تشکیل کابینه جدید را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =