نابودی دستاوردهای صنعت لوازم‌ خانگی با ورود خارجی‌ها

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: برخی به دلیل منفعت و سود شخصی که از واردات به دست می‌آورند، در پی بازگشت مجدد برندهای خارجی به کشور هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «حمیدرضا غزنوی» امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته خبری مبنی بر ورود مجدد برندهای خارجی به ایران مطرح شد که به دلیل درست نبودن این موضوع، خبر از سوی وزارت صنعت و همچنین تشکل‌ها و انجمن‌های فعال تکذیب شد.

به گزارش ایرنا، پیشتر «مهدی صادقی نیارکی»‌ معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر بازگشت برندهای خارجی حوزه لوازم‌خانگی به کشور در دستور کار نیست، زیرا شرکت‌های داخلی پس از تحریم‌ها خود را بازیافته‌اند و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود، عمده نیازها در این زمینه از داخل در حال تامین است.

تشکیل نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنایع لوازم‌خانگی

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در ادامه با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنایع لوازم‌خانگی، از رشد حدود ۷۸ درصدی تولید لوازم‌خانگی در سال ۹۹ و توجه وزارت صنعت و فعالان این حوزه به این موضوع خبر داد.

وی گفت: در این جلسه به دلیل توجه وزارت صنعت، تشکل‌ها و نهادهای تصمیم‌گیری بر حفظ و حراست از دستاوردهای دو سال اخیر در حوزه لوازم‌خانگی، مقرر شد تا با افزایش همکاری و انسجام بیشتر، اقدام‌های جدی با دید بلندمدت در حوزه لوازم‌خانگی انجام شود.

به گفته غزنوی، همچنین در این جلسه مقرر شد تا نیاز بازار و ظرفیت‌های تولیدی این حوزه برای سال جاری، پنج و۱۰ سال آینده مشخص و نسبت به سیاست‌گذاری برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و همچنین ورود یا عدم ورود قطعات و کالای لوازم‌خانگی خارجی تصمیمات درست و استراتژیک اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید در این صنعت، ناشی از افزایش عمق ساخت داخل و توسعه صنایع قطعه‌سازی بوده، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مناسب برای حفظ و صیانت از صنایع قطعه‌سازی لوازم خانگی در کشور هستیم.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی درباره این تصمیمات اظهار داشت: به عنوان مثال افزایش عدم اجازه ورود قطعاتی که به میزان نیاز بازار در داخل کشور تولید می‌شود یا تغییر نظام تعرفه‌گذاری برای قطعات دارای عمق ساخت داخل، از جمله موضوعات و تصمیماتی است که بی‌شک به بهبود عملکرد و افزایش کیفیت تولیدات در این صنعت کمک خواهد کرد.

پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =