خط و نشان امارات برای آمریکایی‌ها

مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات گفت: در صورتی که شرکت بوئینگ آمریکا به تعهداتش عمل نکند، هواپیماها را از این شرکت تحویل نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، تیم کلارک، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان بوئینگ در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد: در صورتی که این هواپیماساز به تعهدات خود در قرارداد تحویل بوئینگ‌های 737 ایکس عمل نکند، این هواپیماها را تحویل نخواهد گرفت. 

وی گفت: علیرغم آنکه تست پرواز بوئینگ‌های 737 ایکس از سال 2020 آغاز شده،‌اما شرکت بوئینگ هنوز گزارشی نسبت به عملکرد موتور این هواپیماها ارائه نکرده است. 

این مقام برجسته در صنعت هواپیمایی بین‌المللی یک کنایه سنگین هم به شرکت بوئینگ در مصاحبه خود زد و گفت که این هواپیماساز آمریکایی سابقه بدی در غلو کردن نسبت به عملکرد موتور هواپیماهایش به خصوص در مدل‌های جدید 737 و 787 دریم لاینر دارد. 

کلارک به شرکت بوئینگ هشدار داد که این شرکت در صورتی که موتور هواپیماها آن گونه که در قرارداد آمده عمل نکند، آنها را تحویل نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد، اگر این هواپیماها مطابق نص صریح قرارداد عملکرد موتور نداشته باشند، ما آنها را تحویل نخواهیم گرفت. 

شرکت بوئینگ البته نسبت به این اظهارات هنوز واکنشی نداشته و شرکت جنرال الکتریک که سازنده موتور هواپیماهای بوئینگ است، در این باره اظهارنظری نکرده است. 

شرکت هواپیمایی امارات در حال حاضر 126 فرورند هواپیمای بوئینگ 777 ایکس و 30 فرورند 787 دریم لاینر به بوئینگ سفارش داده است. ارزش این حجم سفارش شرکت اماراتی 50 میلیارد دلار بوده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1096808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =