سازمان ملل خواستار اعمال منطق زمان جنگ در برابر کرونا شد

به دنبال ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان و بالارفتن شمار مرگ و میر این ویروس مرگبار در هند از ۳۰۰ هزار نفر در روز، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه شب خواستار اعمال منطق زمان جنگ در برابر کرونا شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش از دولت‌ها خواست تا منطق زمان جنگ را برای مقابله با بروز نابرابری‌های شدید همه گیری کرونا اعمال کنند. وی هشدار داد که برغم پیشرفت سریع واکسیناسیون در مناطق ثروتمند جهان، بحران هنوز پایان نیافته است.

گوترش تاکید کرد: با وضعیتی روبه رو هستیم که کشورهای ثروتمند اکثریت مردم خود را واکسینه می‌کنند و اقتصاد خود را بازگشایی می‌کنند، در حالی که ویروس همچنان با جهش در فقیرترین کشورها موجب رنج عمیق است.

اگرچه در کشورهایی مانند آمریکا روند واکسیناسیون با سرعت زیاد در حال انجام است و در انگلیس و سرزمین های اشغالی محدودیت های تردد کرونا روز به روز در حال کاهش است اما از طرف دیگر شیوع مرگبار کرونا در هند، برزیل و سایر کشورها شمار جهانی مرگ و میر کووید ۱۹ را به سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسانده است.

هند در هفته‌های اخیر شاهد صحنه های هولناکی از جمله کمبود شدید اکسیژن در بیمارستان ها و کم بودن محل برای سوزاندن اجساد بوده است، اگرچه تعداد شیوع روزانه جدید کرونا در شهرهای بزرگ این کشور کاهش یافته است.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در هند به ۲۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۲۰ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۳۰۶ هزار و ۸۶۵ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در هند ۲۴ میلیون و ۲۲ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، ترکیه و روسیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، نوع هندی ویروس کرونا به دلیل «جهش مضاعف» قدرت سرایت بیشتری نسبت به دیگر گونه‌ها دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =