همکاری دانشگاه آزاد استان فارس با کارخانه نوآوری شیراز/ تخصیص خوابگاه کارآفرینی برای دانشجویان غیربومی

تفاهم­‌نامه مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و کارخانه نوآوری شیراز به‌منظور حمایت از ایده­‌ها و توسعه کارآفرینی امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، در راستای تقویت همکاری‌های علمی، پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و به‌منظور حمایت از ایده­‌ها و توسعه کارآفرینی، تفاهم­‌نامه مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و کارخانه نوآوری شیراز منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با توجه به‌ مفاد نشست‌های تخصصی مشترک با حضور مسئولان دانشگاه و کارخانه نوآوری شیراز به امضا رسید.

استفاده از امکانات طرفین از جمله فضاهای استقرار، دوره‌های آموزشی کسب و کار، برگزاری رویدادهای مشترک کارآفرینی و استارت‌آپی و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جزء محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: استفاده از اندیشه‌های نوین، قدرت تفکر و ایده‌های خلاقانه، بازدهی هرچه مطلوب‌تر را به دنبال خواهد داشت.

محمدکاظم کاوه‌پیشقدم ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم‌نامه، گامی بلند در راستای توسعه کارآفرینی در استان فارس برداشته شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تأکید کرد: ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه و استفاده از قابلیت‌های علمی استادان، ایجاد مدارس مهارتی، بحث و گفت‌وگو در فضای مشارکتی و حمایت از دانشجویان خلّاق و مستعد علاوه بر پیشرفت علمی و اجتماعی، افزایش انگیزه‌ ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان را به دنبال خواهد داشت.

تخصیص خوابگاه کارآفرینی برای دانشجویان غیربومی

مدیرعامل کارخانه نوآوری شیراز هم با اشاره به ظرفیت پذیرش کارخانه نوآوری تبیین کرد: امکان تخصیص خوابگاه کارآفرینی برای دانشجویان غیربومی در راستای جذب هرچه بیشتر ایده‌های نوین فراهم شده تا تیم‌های نوپا و استارآپ‌ها بتوانند در فضای اشتراکی حضور قاطعی داشته باشند.

علیرضا صمیمی با اشاره به اهمیت فضای کار اشتراکی به‌عنوان یکی از بخش‌های کارخانه‌ نوآوری بیان کرد: این فضا امکانی را فراهم می‌کند که افراد به‌عنوان محل کار و استقرار از آن استفاده کنند و در کنار گروه‌ها و افراد مختلف مشغول به فعالیت شوند که این موضوع موجب افزایش بهره‌وری نیز خواهد شد.

معاون توسعه اکوسیستم نوآوری گروه عطار نیز با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به ظرفیت‌های دانشی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، طرح همکاری مشترک در راه‌اندازی سراهای نوآوری و پیشنهاد ایجاد مدارس تابستانه مشترک، این اقدام را با توجه به شرایط اجتماعی روز از نکات قوت تفاهم‌نامه موجود برشمرد.

حسام زند حسامی با اشاره به دیدگاه حمایت از کسب‌وکارهای نوظهور ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه موجب تسهیل و بهبود مسیر تجاری‌سازی فناوری با گسترش خلّاقیت و نوآوری و به‌کارگیری امکانات علمی پژوهشی طرفین شده و چرخه تبدیل ایده به محصول و ورود آن به بازار را به حرکت درآورد.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم به اهداف مدنظر در حیطه پژوهش و نوآوری، گذار از نسل دوم دانشگاه، توجه ویژه به دانشگاه‌های کارآفرین و فناور و اقدامات نوین انجام شده و طرح‌های بدیع در حال اجرا در حیطه‌های مراکز رشد، سراهای نوآوری‌، خانه‌های خلّاق، طرح اشتغال همزمان دانشجو (پویش) و برنامه‌های جدید دفاتر ارتباط با صنعت و جامعه اشاره کرد.

محمدمهدی جباری توضیح داد: ارزش واقعی تفاهم‌نامه حاضر در تعامل و هم‌افزایی اهداف مشترک طرفین نهفته است و اکوسیستم کارآفرینی استان فارس با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی و از طریق برگزاری رویدادهای مشترک توسط کارخانه نوآوری و همکاری فناوران و صاحبان ایده دانشگاه(شامل پنل‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مذاکرات با کارشناسان دانش و صنعت و...) همصدا می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: افکار نوین دانشجویان در کنار موقعیت‌های مناسب ایجاد شده در کارخانه نوآوری منجر به ایجاد افق دید وسیع‌ و اهداف بزرگ خواهد شد که موفقیت‌های بزرگی را برای طرفین به‌دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: رویکرد دانشگاه در این تفاهم‌نامه، ایجاد بستری برای گرد هم آمدن بازیگران اصلی زیست‌بوم نوآوری (از شتاب‌دهنده‌ها در حوزه‌های متنوع شتاب‌دهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ارائه‌دهندگان‌ خدمات و کسب‌وکارها در کنار استارت‌آپ‌های تازه نفس دانشجویی) با هدف هموارسازی مسیر پیشرفت‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096827

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =