حضور آگاهانه در انتخابات صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: حضور آگاهانه در انتخابات پاسداری و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سیدمهدی قریشی در همایش استانی حضور حداکثری و انتخاب اصلح که به همت دفتر امام جمعه ماکو و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو  با حضور ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، مسئولان و روحانیان شیعه و سنی شهرستان‌های این استان به‌صورت نشست ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شرکت در انتخابات وظیفه دینی و شرعی بوده و ائمه جمعه باید علاوه بر دعوت به حضور مردم و شرکت در آن اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برای مردم ایران نعمت الهی است، اضافه کرد:‌ حضور حداکثری در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح و آگاهانه، موجب پاسداری و صیانت از این نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرنوشت امت اسلامی به مدت چهار سال در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان مشخص می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: برای استمرار و دوام نظام جمهوری اسلامی شهدای بسیاری جان خود را تقدیم کرده‌اند و ایران نعمتی است که از شهدا و ایثارگران به یادگار مانده است.

قریشی افزود: پاسداری از نظام جمهوری اسلامی وظیفه همگان است و امروز حضور حداکثری در عرصه انتخابات صیانت از میراث امام، شهدا و ایثارگران به شمار می‌رود.

انتخابات در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی مردم تأثیر مستقیم دارد

وی با بیان اینکه در برابر انتخاب افراد ناشایست مسئول هستیم، تبیین کرد: اگر حضور نداشته و انتخابی اشتباه داشته باشیم بازهم در برابر خداوند متعال و شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مسئول هستیم.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: انتخابات در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی همه مردم تأثیر مستقیم دارد؛ بنابراین باید در انتخاب فرد اصلح دقت کافی شود.

قریشی از ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی استان آذربایجان‌غربی خواست تا مردم را در وهله نخست تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات و در وهله دوم به انتخابات اصلح دعوت کنند.

وی متذکر شد: برای روشنگری بیش از پیش اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی همه باید در میدان حضور فعال و پرشور داشته باشیم و آنچه مهم بوده درست عمل کردن به وظیفه است.

امام جمعه ارومیه، ولایتمداری و آگاهی از ظرفیت‌ها و مشکلات کشور را شاخصه نامزد اصلح ریاست جمهوری عنوان کرد.

سیدمحمد هاشمی امام جمعه ماکو نیز در این همایش گفت: مبارزه با تورم، ایجاد اشتغال و رفع موانع معیشتی مردم از ضرورت‌های کاری رئیس جمهور آینده است.

 حسین‌خانی رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌غربی هم در این نشست ویدئوکنفرانسی به اهمیت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره و حضور پرشور مردم در این دو انتخاب را سازنده خواند.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =