جنگ ۱۲ روزه موازنه وحشت برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد

کارشناس مسائل منطقه گفت: جنگ ۱۲ روزه سبب شد موازنه قدرت به موازنه وحشت برای صهیونیست ها تبدیل شود، چرا که از تعداد و قدرت موشک ها و پهپادهای مقاومت شگفت زده شدند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص آتش بس وضع شده میان گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: باتوجه به اتفاقات جنگ ۳۳ روزه که در آن دست برتر با مقاومت و حزب الله بود و برای اولین بار رژیم صهیونیستی طعم شکست را چشید و ناچار به پذیرش آتش بس شد و پس از آن نیز شاهد پیروزی های مقاومت در جنگ ۲۲ روزه و ۵۱ روزه بودیم این بار نیز مقاومت غزه و کرانه باختری موفق شدند در طول ۱۲ روز شکست دیگری بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنند و آنها ناچار به پذیرش آتش بس در جنگی که خود آغازگر آن بودند شدند.

زارعی افزود: پس لرزه های این شکست به حدی بود که اعتراضات گسترده‌ای در میان رسانه‌ها و مردم علیه نخست وزیر ماجراجو و فاسد رژیم صهیونیستی صورت گرفت و نیز تظاهرات هایی در مقابل ساختمان نخست وزیری و منزل نتانیاهو اتفاق افتاد و خواستار برکناری او و کابینه‌اش شدند و اعلام کردند او و اعضای کابینه اش در کابینه های بعدی نیز نباید حضور داشته باشند و به طور کلی این شکست را متوجه شخص نتانیاهو می دانند.

وی تصریح کرد: همان طور که لیبرمن نیز اذعان کرد این جنگ باعث شد حماس به عنوان یک دست برتر و یک نیروی شناخته شده بین المللی در معادلات منطقه خودنمایی کند.

وی ادامه داد: تا قبل از جنگ ۱۲ روزه بحث موازنه قدرت دفاعی، نظامی و سیاسی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی مطرح بود، اما جنگ ۱۲ روزه سبب شد موازنه قدرت به موازنه وحشت برای صهیونیست ها تبدیل شود و ترس و هراس بر این رژیم حاکم شود، چرا که از تعداد و قدرت موشک ها و پهپادهای مقاومت شگفت زده شدند. تعداد موشک های شلیک شده از سوی گروه های مقاومت در ۸ روز اول این نبرد برابر با کل موشک های شلیک شده از سوی مقاومت در جنگ ۵۲ روزه بود و این موضوع صهیونیست ها را غافل گیر و سردرگم کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: نکته مهم در این نبرد اتحاد و همدلی نیروهای فلسطینی در همه نقاط سرزمین های اشغالی با غزه و کرانه باختری بود و اعتراضات گسترده در شهر های اشغالی شکل گرفت و برخی شهرها نیز از کنترل نیروهای رژیم صهیونیستی خارج شدند و گسترش این وضعیت سبب شد که این رژیم به سرعت آتش بس را بپذیرد.

وی افزود: در عرصه بین‌الملل هم شاهد شکل‌گیری دو جبهه بودیم، جبهه حامیان اسرائیل به رهبری آمریکا که اجازه صدور حتی یک بیانیه علیه این رژیم در ۵ جلسه شورای امنیت را نداد و از طرفی شاهد سکوت مرگبار کشورهای عربی بودیم. اما در جبهه حامیان فلسطین ما شاهد اعتراضات گسترده مردمی در کشورهای اسلامی و حتی اروپا و آمریکا بودیم که اقدامات ظالمانه این رژیم را محکوم کردند، اینها همه نشان دهنده این است که امروز در عرصه بین المللی از مقاومت به عنوان یک عنصر موفق و پیروز در برابر رژیم صهیونیستی یاد میشود.

وی ادامه داد: امروز معادلات قدرت در منطقه تغییر کرده است و پرونده معامله قرن مختومه شده است و همچنین باور به بیان رهبری مبنی بر نابودی این رژیم در طول ۲۵ سال آینده حتی در میان سران این رژیم و شهرک نشینان تقویت شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان در خصوص آسیب های رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ علاوه بر کشته شدن و مجروح شدن ده ها نفر به لحاظ اقتصادی نیز متحمل هزینه های سنگین شد و همچینین صنعت گردشگری این کشور کاملا دچار مشکل شده است و بحث خروج سرمایه و مهاجرت شهرک نشینان به دیگر نقاط جهان مطرح است، ضمن این که موشک های مقاومت ثابت کرد هزینه های گزاف اسرائیل برای سامانه گنبد آهنین به نتیجه ای نرسیده است و این رژیم چه از نظر اقتصادی و چه از نظر امنیتی و دفاعی در آشفتگی کامل قرار دارد.

کد خبر: 1096857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =