روسیه گوگل را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه کرد

دادگاهی در روسیه شرکت گوگل را به دلیل خودداری از حذف مطالبی که به نظر این کشور ممنوع هستند جریمه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دادگاهی در روسیه شرکت گوگل را به دلیل خودداری از حذف محتوای ممنوعه مبلغ ۴ میلیون روبل (معادل ۵۴۵۴۰ دلار) جریمه کرده است.

سازمان فدرال «نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه» روز دوشنبه به گوگل هشدار داده بود چنانچه محتوای ممنوعه از نظر مسکو را حذف نکند ترافیک این شرکت در روسیه کند خواهد شد. 

یک سخنگوی این سازمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایتارتاس تصریح کرد گوگل از حذف محتوای ممنوعه در روسیه خودداری کرده و ۲۰ تا ۳۰ درصد از لینک‌های مرتبط با این مطالب را حذف نمی‌کند.

این مقام گفت: «گوگل به طور کامل به تعهداتش برای حذف لینک‌های مرتبط با مطالب ممنوعه در کشور ما از نتایج جستجوها در روسیه عمل نمی‌کند.»

وی اضافه کرد: «به طور متوسط، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از لینک‌های مربوط به محتواهای ممنوعه در روسیه از جمله وب‌سایت‌های سازمان‌های تروریستی و افراطی و وب‌سایت‌های دارای تصاویر هرزه از گروه‌های اقلیت یا فروشگاه‌های آنلاین فروش مواد مخدر از نتایج جستجوها حذف نمی‌شوند.»

سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه خاطرنشان کرد حجم مطالب ممنوعه و مدت زمان امتناع گوگل از حذف آنها دلایل کافی برای اقدام علیه این شرکت فراهم می‌آورند. 

این خبر در شرایطی اعلام شده که شرکت توییتر و روسیه بیش از یک ماه قبل به توافقاتی برای حذف محتوای ممنوعه دست پیدا کرده‌اند.

پیشتر از آن روسیه به مدت نزدیک به یک ماه سرعت توییتر را به دلیل عدم حذف چنین محتواهایی کند کرده بود.

روز اول فوریه، قانونی در روسیه اجرایی شد که طی آن رسانه‌های اجتماعی موظف شده‌اند به طور مستقل به شناسایی و مسدود کردن محتواهای ممنوعه بپردازد. رسانه‌های اجتماعی باید اقدام فوری در محدود کردن دسترسی به چنین اطلاعات ممنوعه‌ای انجام دهند.

در صورتی که این شبکه‌های اجتماعی قادر نباشند طی ۲۴ ساعت به ارزیابی مستقل محتوا بپردازند، مدیران رسانه اجتماعی باید اطلاعات را به دیده‌بان فدرال ارتباطات و رسانه ارسال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =